آفتاب
چاووش اغلو در نشست خبری مشترک با ظریف:

ترکیه با وجود تفاوت دیدگاه در مورد سوریه با ایران همکاری می کند

ترکیه با وجود تفاوت دیدگاه در مورد سوریه با ایران همکاری می کند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: در مورد سوریه با راهکاری که همه مردم این کشور را تحت پوشش قرار دهد و بیانگر تمام مواضع باشد، با ایران هم نظر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران درباره سیاست های ترکیه در منطقه، گفت: برای حل مشکلات منطقه خواهان ادامه مذاکره با کشور دوست و برادر ایران هستیم، طرح ما در منطقه این است که حاکمیت باید طوری باشد که تمام اقوام حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: در عراق نیز بر این باوریم که تمام اقوام باید در حاکمیت نقش داشته باشند.

چاووش اغلو با اشاره به سفر ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق به ترکیه، گفت: حیدر العبادی نیز روز 25 دسامبر با 15 وزیر عراق اولین نشست مشترک عراق و ترکیه را در آنکارا برگزار می کند و عراق و ترکیه با همکاری یکدیگر احتمال موفقیت بالا دارند.

وی با اشاره به اینکه در مورد سوریه، رژیم اسد فاقد مشروعیت کافی برای اداره سوریه است، اظهار داشت: اگر راهکاری در سوریه باشد که تمام مردم این کشور را تحت پوشش قرار دهد و بیانگر تمام مواضع باشد با ایران هم نظر هستیم. بحث صلح و ثبات در سوریه نیز مدنظر است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: دو کشور مهم منطقه یعنی ایران و ترکیه ممکن است دیدگاههای متفاوتی با یکدیگر داشته باشند، اما ما برای حل مسئله همکاری می کنیم.

ادامه دارد...

 

 

 

کد N632895

وبگردی