آفتاب
در کنفرانس خبری مشترک با ظریف

وزیر خارجه ترکیه: اردوغان اوایل 2015 به تهران می‌آید

وزیر خارجه ترکیه: اردوغان اوایل 2015 به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: امیدواریم رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در ماه اول سال 2015 به تهران بیاید و دومین جلسه شورای عالی راهبردی دو کشور در تهران تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از دیدار دو جانبه با همتای ایرانی‌اش در تهران در نشست خبری با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور گفت:‌ در سال گذشته میزان حجم مبادلات اقتصادی دو کشور تاحدودی کاهش یافت اما امیدواریم با اتخاذ تدابیری به هدف 30 میلیارد دلار دست یابیم.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره مشکل حمل و نقل کامیون های دو کشور گفت: در این باره توافق نظر داریم که این مسئله حل شود،اما وزرا و مسئولین ذی‌ربط را موظف کرده‌ایم که با بررسی موضوعات فنی این مسئله را حل کنند.

چاووش اوغلو اضافه کرد: همچنین درباره موضوعات سوریه و عراق صمیمانه صحبت کرده، حفظ تمامیت ارضی عراق مشارکت تمامی گروه ها و جناح‌ها در دولت عراق مورد توافق طرفین در این دیدار بود . مهمترین تهدید در منطقه ترور است که کشور ایران و ترکیه آسیب های زیادی از ترور دیده اند. برای مبارزه با تروریست‌ها به توافق رسیده‌ایم . در موضوع مبارزه با ترور کشورهای مختلفی با دیدگاه‌های متفاوتی حضور دارند ولی تنها کشورهایی که در تمام ابعاد آماده همکاری دو جانبه هستند ایران و ترکیه بوده که اراده جدی برای مقابله با ترور دارند. البته تفاوت دیدگاه های میان دو کشور وجود دارد اما این تفاوت دیدگاه ها تاثیری بر روابط دو کشور نداشته و ندارد.

این خبر تکمیل می‌شود.

کد N632869

وبگردی