آفتاب

انتقاد دمشق از مواضع اخیر اتحادیه اروپا

انتقاد دمشق از مواضع اخیر اتحادیه اروپا

دولت سوریه بیانیه اخیر اتحادیه اروپا را محکوم کرد و حمایت این اتحادیه از تروریست‌های سوریه را دلیل اصلی ادامه بحران این کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منبعی در وزارت خارجه سوریه گفت: سوریه بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که بر عمق تبانی کشورهای اروپایی در طرح نابودی سوریه و مشارکت کامل آنان در قتل مردم این کشور صراحت دارد، محکوم می‌کند.

این منبع ادامه داد: تمام جهان واقعیت بحران سوریه و کارشکنی گروه‌های تروریستی مسلح مثل داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های وابسته به القاعده با حمایت نامحدود برخی کشورهای منطقه‌ای و نیروهای بین‌المللی را درک کرده‌ و متوجه شده‌ است که بازگشت به مواضع پیشین منجر به پایان بحران نخواهد شد. همچنین ادعاها و دروغ‌هایی که در این بیانیه وجود دارد، تاکید می‌کند که اتحادیه اروپا همچنان سیاست‌های گمراه‌سازی از پیش برنامه‌ریزی شده خود را دنبال می‌کند.

این منبع افزود: در حالی که اتحادیه اروپا در واکنش به آلام و رنج‌های مردم سوریه اشک تمساح می‌ریزد، فراموش کرده که سیاست‌های حمایتی این اتحادیه از تروریست‌های سوریه و تحریم‌های اقتصادی که مستقیما بر معیشت مردم سوریه تاثیر منفی گذاشته و مانع خروج آنان از بحران شده است، دلیل اصلی ادامه بحران موجود و گسترش فعالیت‌های تروریستی است که تهدیدی جدی برای آرامش و امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شوند.

هزاران فرد از کشورهای اروپایی بدون هیچ عامل بازدارنده‌ای و در مقابل دیدگان دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها به سوریه می‌آیند و در این عملیات تروریستی شرکت می‌کنند.

این منبع افزود: این بیانیه‌ها هرگز اراده مردم و ارتش سوریه که با قدرت در مقابل نیروهای تروریستی و تکفیری ایستاده‌اند را کم نخواهد کرد و باعث افزایش اعتماد به نفس، تلاش آنان برای پیروزی و حفظ تمامیت ارضی سوریه به عنوان کشوری مستقل و تلاش برای کنار زدن توهمات استعماری جدید در منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

کد N632741

وبگردی