آفتاب
ابوالحسن نواب:

برای تقویت حوزه و دانشگاه باید معتقدین به وحدت زیاد شوند

برای تقویت حوزه و دانشگاه باید معتقدین به وحدت زیاد شوند

رییس دانشگاه ادیان می‌گوید که اگر معتقدین به نظریه وحدت حوزه و دانشگاه زیاد شوند این نظر تقویت خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال علمی کشور هستند و نمی‌توانند از یکدیگر جدا باشند. این دو نمی‌توانند در یک کشور برای یک مردم و برای رشد و ارتقای یک ملت تلاش کنند، اما با هم ارتباطی نداشته باشند. برای تقویت این ارتباط باید معتقدین و طرفداران به نظریه وحدت حوزه و دانشگاه زیاد شوند.

وی ادامه داد: فرمان فکری کشور دست دو نهاد حوزه و دانشگاه است و هر دو مدعی هدایت جامعه هستند پس اگر نتوانند با هم هماهنگ و منسجم باشند و همکاری مشترک داشته باشند فرمان فکری کشور دچار دوگانگی خواهد شد و آیا با این وضعیت کشور به نتیجه نخواهد رسید؟ قطعا پاسخ منفی خواهد بود، پس هماهنگی بین این دو نهاد لازم است.

نواب با اشاره به این‌که به کار بردن کلمه وحدت از نظر فلسفی مقدماتی دارد، افزود: شاید اصطلاح هماهنگی و انسجام بین حوزه و دانشگاه بهتر باشد. حوزه و دانشگاه باید در یک جهت حرکت کنند و مردم را به یک سو سوق دهند، البته این مساله در علوم انسانی صدق می‌کند و مثلا در بخش فنی و مهندسی ارتباطی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد.

رییس دانشگاه ادیان در پایان اظهار کرد: دانشجویان برای رشد فکری و معنوی باید با روحانیون هماهنگ باشند. تا به حال تلاش‌های زیادی در این زمینه شده که مفید هم بوده، اما شاید کافی نبوده و همچنان به تلاش عملی نیاز است. همه دانشگاهیان و روحانیون وظیفه دارند به این مساله توجه و آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام

کد N632573

وبگردی