آفتاب

اعدام 150 زن به جرم رد "جهاد نکاح" با داعش/استقرار 3000 نیرو در مرزهای عربستان

اعدام 150 زن به جرم رد "جهاد نکاح" با داعش/استقرار 3000 نیرو در مرزهای عربستان

150 زن که "جهاد نکاح" با تروریست‌های داعشی را در فلوجه نپذیرفتند، کشته شدند. ده‌ها تن از تروریست‌های داعشی نیز در حملات جنگنده‌های عراقی و جنگنده‌های ائتلاف به هلاکت رسیدند.

در همین حال، 3000 نیروی مسئولیت محافظت از مرزهای مشترک عراق و عربستان را برای جلوگیری از ورود تروریست‌ها برعهده گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسلة، وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد: شخصی با نام ابوانس اللیبی بیش از 150 زن که برخی از آن‌ها باردار بودند و همچنین چندین دختر را اعدام کرد که این اقدام به این دلیل صورت گرفت که آن‌ها "جهاد نکاح" را که تروریست‌های تکفیری داعش در شهر فلوجه تحمیل کرده‌اند، نپذیرفتند.

این وزارتخانه تاکید کرد: تروریست‌های داعش دست به کشتارهای گسترده‌ای در این شهر زده و جسدها را در دو گور دسته جمعی در دو منطقه الزغارید در محله جولان و ناحیه الصقلاویة دفن کردند.

در این بیانیه آمده است: داعشی‌ها مسجد "الحضرة المحمدیة" در فلوجه را به زندانی بزرگ تبدیل کرده‌اند که صدها مرد و زن مخالف با اقدامات داعش در فلوجه در آن در حبس به سر می‌برند.

داعش‌ ده‌ها نیروی خود را از دست داد

در همین حال، منابع رسمی اعلام کردند که جنگنده‌های عراقی دست به حملاتی به مواضع داعش در منطقه سنسل و روستاهای الجزیرة از توابع شهرستان مقدادیه (شمال شرق بعقوبه) زدند که 19 تن از داعش‌ها در این حملات به هلاکت رسیدند.

داعشی‌ها نیز در قبال بیش از شش خمپاره به مناطقی در مقدادیه شلیک کردند که بر اثر آن هشت غیرنظامی کشته شده و 14 تن دیگر زخمی شدند.

ساکنان در موصل نیز در مصاحبه با خبرگزاری آلمان عنوان داشتند: در حملات جنگنده‌های ائتلاف که مواضع داعشی‌ها و مناطق جنوب و غرب موصل را هدف قرار دادند، 33 داعشی به هلاکت رسیدند.

داعش 20 کیلومتر با پایگاه استراتژیک عین الاسد فاصله دارد

از سوی دیگر، یک مسئول در شورای بیداری در استان الانبار خاطرنشان کرد: داعشی‌ها حدود 20 کیلومتر با مرکز منطقه البغدادی در غرب شهر رمادی (مرکز استان الانبار) فاصله دارند که در این منطقه پایگاه استراتژیک عین الاسد، بزرگترین پایگاه نظامی و هوایی در این استان قرار دارد و تعدادی از مشاوران آمریکایی در آن حضور دارند.

مسلح کردن 1300 نیرو در الانبار برای مقابله با داعش

در همین حال، در راستای تلاش‌های دولت برای مقابله با داعش، منابع در شورای استان الانبار تصریح کردند: وزارت دفاع 1300 نیرو از استان الانبار را به سلاح‌های سبک وزن و نیمه سنگین برای جنگ با داعش مجهز کرد که این اقدام پس از پایان آموزش این افراد در پایگاه الحبانیة در غرب رمادی و با نظارت مشاوران آمریکایی صورت گرفت.

3000 نیرو مسئول محافظت از مرزهای استان المثنی با عربستان

از سوی دیگر، خدیجه وادی، از نمایندگان استان المثنی گفت: 3000 نیرو از داوطلبان مردمی در آکادمی پلیس در استان المثنی برای حفاظت از مرزهای این استان با عربستان سعودی آموزش دیده‌اند.

استان مثنی دومین استان بزرگ عراق به شمار می‌آید و در فاصله 270 کیلومتری جنوب بغداد، پایتخت عراق قرار دارد و استانی مرزی با عربستان است.

خدیجه وادی افزود: این نیروها مسئول محافظت از مناطق این استان هستند تا مانع از ورود تروریست‌ها شوند.

انتهای پیام

کد N632531

وبگردی