آفتاب
براساس نتایج یک نظرسنجی؛

مردم روسیه پوتین را "مرد سال" می‌دانند

مردم روسیه پوتین را "مرد سال" می‌دانند

اکثریت قاطع مردم روسیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور را از بین سایر سیاستمداران روسی به عنوان "مرد سال" انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آسوشیتدپرس، در تازه‌ترین تحقیقات که توسط سازمان سنجش افکار عمومی مستقل روسی انجام شده است، 68 درصد شهروندان روسیه پوتین را لایق لقب مرد سال دانسته‌اند.

در همین حال، رهبر حزب ناسیونالیست روسیه با به دست آوردن 4 درصد آرا در رده دوم این نظرسنجی قرار گرفت.

پس از او، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه کنونی روسیه با 3 درصد محبوبیت در رده سوم این نظرسنجی جای یافت. مقام چهارم نظرسنجی محبوبیت هم با دو درصد آرا به دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه رسید.

همچنین وزیر دفاع و رهبر کمونیست روسیه با به دست آوردن یک درصد آرا در نظرسنجی پنجم شدند.

با این حال 4 درصد پاسخ دهندگان معتقدند بودند، یک نفر سزاوار لقب، "مرد سال" نیست و 17 درصد هم پاسخ دادن به این سوال را "دشوار" توصیف کردند.

تصدیق عمومی درباره نقش مهم پوتین در زندگی روسیه زمانی بیشتر مشخص شد که 72 درصد پاسخ دهندگان این نظرسنجی برای انتخاب هنرمند و یا دانشمندی که سزاوار این لقب باشد پاسخی نداشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهور روسیه در سال جاری به بالاترین حد خود در روسیه رسیده است.

در ماه اکتبر نظرسنجی دیگری نشان داد که 49 درصد روس‌ها در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به او رای می‌دادند.

در ماه اوت نیز این درصد به طرز بی‌سابقه‌ای به 57 درصد رسید. با این حال بررسی‌های موسسه لوادا نشان داد که پاسخ دهندگان، محبوبیت رئیس جمهوری را یک سنت شخصی نمی‌دانند.

در اوایل ماه دسامبر دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی پوتین به اظهارنظر درباره محبوبیت رئیس جمهور پرداخت.

وی در این باره گفت: به اعتقاد من پوتین به هیچ تبلیغ خوب یا بدی نیاز ندارد و عشق مردم به او بیانگر عشق آن‌ها به روسیه است.

انتهای پیام

کد N632456

وبگردی