آفتاب
خالد مشعل:

به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم

به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اعلام اینکه این جنبش در امور داخلی مصر دخالت ندارد اعلام کرد که حماس به دنبال تقویت روابط با ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی درباره روند مذاکره درباره اسرای فلسطینی اظهار داشت: این روند حساس و یک موضوع ملی است. آنچه حماس در اختیار دارد یک توافقنامه پرافتخار برای آزادی اسرای فلسطینی خواهد بود.

وی درباره رابطه جنبش حماس با ایران نیز گفت: رابطه با ایران قطع نشده است اما طی سال های اخیر به دلیل مسائل منطقه تحت تاثیر قرار گرفته است. دیدار اخیر در راستای تداوم روابط و کنار گذاشتن اختلافات و توافق درباره قضیه فلسطین انجام شد و حماس به دنبال تقویت روابط با ایران است.

مشعل درباره رابطه حماس با نظام سوریه گفت: در پی تحولات امنیتی سوریه در حال حاضر هیچ رابطه ای با سوریه وجود ندارد و به دلیل وضعیت امنیتی سوریه این کشور را ترک کردیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: حماس هیچ دخالتی در امور داخلی مصر ندارد و در فعالیت های ضد نیروهای امنیتی این کشور مشارکتی ندارد بلکه با نیروهای امنیتی مصر همکاری نیز داشته است. وی از مسئولان مصری خواست که گذرگاه رفح را بازگشایی کنند.

کد N632394

وبگردی