آفتاب

حمایت معاونت فرهنگی قوه قضاییه از امور خانواده ها در محاکم قضایی

حمایت معاونت فرهنگی قوه قضاییه از امور خانواده ها در محاکم قضایی

معاون فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضاییه از اهتمام جدی این معاونت در رسیدگی به امور خانواده ها و کودکان در محاکم قضایی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن حاجی بابائیان اظهار کرد: دفاتر حمایت از خانواده در معاونت های فرهنگی دادگستری های سراسر کشور در حفظ ارکان نظام خانواده و تثبیت مهمترین کانون تشکیل جامعه ایرانی نقش بسیار مهم و ارزنده ای دارند.

وی بر تلاش جدی معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه در تثبیت و حفظ ارکان نظام خانواده تاکید کرد و گفت: در 31 اردیبهشت ماه امسال تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کشور امضاء شد.

معاونت فرهنگی عمومی قوه قضائیه اعتیاد زوج، بیکاری و مشکلات اقتصادی، روابط فرازناشویی یا ازدواج مجدد را از عمده اختلافات زوجین به دفاتر حمایت از خانواده مستقر در معاونت فرهنگی دادگستری های سراسر کشور عنوان کرد.

به گفته حاجی بابائیان عدم آگاهی از مهارت های زناشویی دخالت اطرافیان، اختلالات شخصیتی و جنسی، عدم تناسب فرهنگی خانواده‌ها، بیماری های جسمی و اختلافات دینی و مذهبی، عدم پایبندی به مسائل اخلاقی از دیگر مسائل مطرح شده برای انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی بوده که این امر مهم قانونمند و ظابطه‌مند شده است.

معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه همچنین خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه در راستای تعامل و همکاری با ارایه خدمات تخصصی در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، محاکم و دادگاه های خانواده موضوع بند3 اصل 20 قانون اساسی و دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان مستقر در معاونت های فرهنگی دادگستری های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ارجاع متقاضیان طلاق براساس ماده 25 قانون حمایت ازخانواده به مراکز مداخله بحران خانواده، مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی که توسط سازمان بهزیستی معرفی می شود از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی قوه قضائیه دراین زمینه است.

حاجی بابائیان افزود: همکاری در راستای استقرار تیم تخصصی، مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق سازمان بهزیستی در دادگاه‌ها ومجتمع قضایی خانواده جهت پذیرش و ارجاع این افراد به مراکز معرفی شده سازمان بهزیستی و ارایه مشاوره نیز از دیگر موارد تفاهم نامه معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه با سازمان بهزیستی است.

معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه همچنین تصریح کرد: تصویب اعطای مجوز فعالیت تحت عنوان کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خانواده به روانشناسان و مشاوران خانواده و مشارکت مدیران کل بهزیستی و روسای دادگستری های استان ها از دیگر اقدامات در اجرایی کردن توافقات است.

انتهای پیام

کد N632239

وبگردی