آفتاب
آیت‌الله صافی:

رفع مشکلات با اجتناب از هوای نفس مسئولان محقّق می‌شود

رفع مشکلات با اجتناب از هوای نفس مسئولان محقّق می‌شود

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: اگر مسئولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می‌شود.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: اگر مسئولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهداف والای مسئولان جامعه اسلامی اظهار کرد: باید فرصت‌هایی که برای خدمت به اسلام و ملت مسلمان برای انسان پیش می‌آید را غنیمت دانست ولو این فرصت محدود باشد. مهمّ این است که انسان بتواند در راه خدا قدمی بردارد. اصلاً مقصد و هدف اصلی باید رضای خداوند متعال باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم مجاهده با نفس مسئولان گفت: دنیا محلّ گذر است و باید انسان آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کند. راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت علیهم السلام است و برای رسیدن به این راه و دست‌یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت. اگر مسئولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات سال ۹۲ افزود: کار مهمّی که شما انجام دادید، شایسته و مطلوب بود. بعضی از کارها، آثار آن برای جامعه زیاد است هر چند در ظاهر انسان موفق نباشد اما اصل کار برای انسان موفقیت است. مهم آن است که انسان به وظیفه خود عمل کند.

این مرجع تقلید با اشاره به وجود علمای بزرگ یزد، مانند آیات عظام مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج سید محمد کاظم یزدی و حاج آقا شیخ غلامرضا یزدی بیان کرد: مردم یزد، مردمانی خوب، نجیب و خوش نام هستند و علمایی که داشتند همه اسباب افتخارند. زندگی این بزرگان برای همه درس است و باید آنها را به مردم بشناسانیم که رجالی الهی و در مسیر کسب رضایت خداوند بودند.

انتهای پیام

کد N632236

وبگردی