آفتاب
لاهوتی در گفتگو با مهر:

تورم 40 درصدی ناشی از مسکن مهر سخنی نسنجیده است

تورم 40 درصدی ناشی از مسکن مهر سخنی نسنجیده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این ادعا که مسکن مهر تورم 40 درصدی به دنبال داشته سخن نسنجیده ای بود که از زبان وزیر اقتصاد مطرح شد و آقای رئیس جمهور هم آن را تکرار می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه مسکن مهر موجب تورم 40 درصدی در کشور شده است گفت: آقای روحانی باید با استناد به عدد و ارقام نسبت به آنچه به عنوان پروژه مسکن مهر اتفاق افتاده است صحبت کند.

وی افزود: در جریان اجرای مسکن مهر در دولت قبل در مجموع 40 هزار میلیارد تومان نقدینگی به این پروژه تزریق شد که سالانه رقم آن از حدود 6 تا 7 هزار میلیارد تومان تجاوز نمی کند و این رقم البته در برابر 670 هزار میلیارد نقدینگی کشور رقمی ناچیز به شمار می رود.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه کشور سالانه به حدود یک و نیم میلیون مسکن نیازمند است ادامه داد: تمام کشورهای دنیا 70 تا 100 درصد تسهیلات خرید مسکن را ارائه می کنند؛ در کشور ما ساخت مسکن علاوه براینکه نیاز مردم به این امر ضروری را تامین می کند، سالانه حدود 14 درصد اشتغال زایی به دنبال دارد اما با این وجود دولت های مختلف سایست های ناهماهنگ نسبت به تامین مسکن اتخاذ می کنند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در مسئله مسکن هیچ سیاست شفافی ندارد، در حالی که دولت قبل با تمام انتقاداتی که به آن وارد است، سیاست مشخصی در این حوزه به کار گرفت.

عضو کیمسیون عمران مجلس گفت: نزدیک به 3 سال از کار دولت یازدهم گذشته است اما هیچ سیاست روشنی در این زمینه اتخاذ نشده است؛ در صورتی که بازگشت تسهیلات به حوزه مسکن در همین حوزه مصروف شود بدون شک هم مشکل تامین نیاز مردم برطرف شده و هم تورم نخواهیم داشت.

لاهوتی خاطرنشان کرد: این ادعا که مسکن مهر تورم 40 درصدی به دنبال داشته سخن نسنجیده ای بود که از زبان وزیر اقتصاد مطرح شد و رئیس جمهور هم آن را تکرار می کند.

کد N632180

وبگردی