آفتاب
امیرعبدالهیان در روسیه :

طرح ایران و ایده های مسکو برای حل بحران سوریه دارای مبانی مشترک است

طرح ایران و ایده های مسکو برای حل بحران سوریه دارای مبانی مشترک است

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی سوریه و ایده های مسکو برای تحقق راهکار سیاسی دارای مبانی مشترکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به روسیه سفر کرده در پایان دیدار خود با میخائیل باگدانوف نماینده ویژه پوتین در امورخاورمیانه و آفریقا عنوان کرد: تهران و مسکو فعالانه به عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم و گروهک داعش کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه  طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل سیاسی سوریه و ایده های مسکو برای تحقق راهکار سیاسی دارای مبانی مشترکی است، افزود: آینده سیاسی سوریه مربوط به مردم این کشور است.

معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه آمریکا در مبارزه با داعش جدی نیست، خاطرنشان کرد: حمایت روسیه از عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم واقعی است.

وی در ادامه با بیان اینکخ روابط تهران و آنکارا راهبردی است و تفاوت دیدگاه در مورد سوریه از طریق مشورت‌های مستمر قابل حل می باشد، افزود: تحولات یمن در راستای تحقق امنیت منطقه و به نفع همه طرفهای داخلی و منطقه‌ای است.

امیرعبداالهیان همچنین گفت: راهکار در بحرین صرفا سیاسی و مبتنی بر گفتگوی ملی است و تهران امنیت کشورهای خلیج فارس و منطقه را امنیت خود می‌‌داند.

 

کد N632079

وبگردی