آفتاب
انصاری:

اعتبار 4404 میلیارد ریال برای زنجان/ دولت درباره شهرداری ورود نمی کند

اعتبار 4404 میلیارد ریال برای زنجان/ دولت درباره شهرداری ورود نمی کند

زنجان- استاندار زنجان با اشاره به مجموع 4 قلم اعتبار در نظر گرفته شده برای استان زنجان گفت: در مجموع بیش از 4404 میلیارد ریال اعتبار برای استان زنجان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری  شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: جمع 4 قلم اعتبار در نظر گرفته شده برای استان 4404 میلیارد و 823 میلیون ریال است و در مجموع نگاه به استان زنجان نسبت به سال قبل از این نظر قابل قبول است و بویژه در طرح های ملی استان توجه خوبی به استان شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش بودجه عمرانی استان 32.1 درصد بوده تصریح کرد: این درحالی است که میزان افزایش بودجه عمرانی کل کشور به میزان 15.8 درصد اضافه شده و بودجه عمرانی زنجان بیش از دو برابر بودجه عمرانی کشور افزایش داشته است.

انصاری بیان کرد: اعتبارات ویژه استانی 36.8 درصد افزایش داشته و اعتبارات تملک سرمایه ای نیز با افزایش همراه بوده است.

درآمد پیش بینی شده برای زنجان 32 درصد افزایش داشته است

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای 19.64 درصد افزایش داشته اظهار داشت: درآمد پیش بینی شده برای استان 32 درصد افزایش داشته است.

استاندار زنجان در زمینه ایجاد قطب برق و الکترونیک و IT در زنجان ابراز کرد: مقدمات این کار فراهم شده و مسئولیت این کار به آقای واعظی واگذار شده و در این مدت به دنبال نقشه راهی برای عملیاتی کردن این کار بودیم و بعد از تعطیلات این نقشه را ارائه می کنیم و لازم است این کار منسجم پیش برود.

وی در زمینه گاز رسانی به روستاها افزود: در شورای اقتصاد گاز رسانی به 320 روستای زنجان تصویب شد و قطعا کار مطالعه و کارهای اجرایی آن برای روستاهای طارم از زمستان و برای دیگر روستاها از آغاز بهار انجام می شود و در ظرف دو تا 2.5 سال گاز رسانی به این روستاها انجام می شود.

انصاری گفت: طرح گاز رسانی به روستاها 4000 تا 5000 میلیارد ریال هزینه دارد و با این کار اولین استانی خواهد بود که گازرسانی را در بالاترین حد در کشور انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: مسیر گشایی خیابان غربی پادگان در دست اجرا است و امید است در یک یا دو ماه مسیر جدید گشوده شود و باز شدن ضلع شرقی نیاز به وقت بیشتری دارد و در زمینه جابه جایی ندامتگاه نیز اقدامات لازم صورت گرفته و در ظرف مدت دو سال مشکلات مربوط به این منطقه برطرف می شود و ساکنان آن دسترسی بهتری به مرکز شهر خواهند یافت.

با پرداخت های نقدی موافق نبودم

استاندار درباره پرداخت های نقدی به عنوان یارانه اظهار داشت: در مقام اجرا با پرداخت های نقدی موافق نبودم و پرداخت یارانه ها از محل بودجه عمومی دولت به مردم در حالیست که در برخی از کشورها بخشی از درآمد دولت صرف عمران کشور می شود و در دولت جدید سعی بر این است که یارانه نقدی افزایش نداشته باشد و کار هدفمندی می توانست به گونه ای بهتر انجام شود.

وی درباره قرار داد سبزه میدان بیان کرد: این قرار داد به لحاظ اجرایی مراحلی دارد و از روش طرح و اجرا در آن استفاده می شود که برای مرحله اول آن 4 ماه طرح پیش بینی شده و طبق آخرین گزارش پیمانکار این آمادگی وجود دارد که کار حفاری آغاز شود و در کل 36 ماه برای تحویل این پروژه زمان پیش بینی شده است.

انصاری با بیان اینکه برای بررسی آلودگی هوا یک دستگاه حاکمیتی مسئول وجود دارد، تصریح کرد: هرگاه آلودگی کارخانه ای از حد مجاز بالاتر رود این دستگاه به آن اخطار می دهد و بهتر است مردم به این دستگاه ها اعتماد کنند و با این حال دو کارخانه ای که در شرق زنجان در برخی ساعات فعالیت می کنند در هنگام وزش باد شرق به غرب بوی نامطبوع کارخانه روغن جهان و دیگر کارخانه روغن سازی را وارد زنجان می کنند که این بوی نامطبوع در برخی قسمت هایی که در مسیر باد قرار دارد حس می شود.

وی در زمینه بوی نامطبوع دیگر در مناطق غربی زنجان نیز اظهار داشت: این بوی نامطبوع نیز مربوط به فاضلاب انسانی دانشگاه زنجان و خوابگاه این دانشگاه است که در دره اطراف آن رها می شود و که اقدامات رفع این مشکل با تصفیه خانه صورت گرفته و تا پایان سال 94 این مشکل حل می شود.

انصاری در زمینه جابه جایی و تعویض نامعقول شهرداران در زنجان گفت: در این باره کار برعهده مردم است که باید در نوع نگاهشان در زمینه انتخاب شوراها تجدید نظر کنند و دموکراسی هزینه هایی دارد و وقتی مردم شوراها را برای اداره امور شهر انتخاب می کنند یا باید در انتخاب خود دقت داشته باشند یا باید همین رویه ادامه پیدا کند.

وی افزود: در شوراهای اسلامی شهرهایی که کلان نیستند مشکلی وجود دارد که آن پرداخت به مسائل خرد است و اگر قرار باشد در این زمینه اتفاقی افتد مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و دولت در این زمینه ورود نمی کند.

کد N632031

وبگردی