آفتاب

لاوروف: توافق در حال دستیابی است/ فکر نمی‌کنم تمدید دیگری در کار باشد

لاوروف: توافق در حال دستیابی است/ فکر نمی‌کنم تمدید دیگری در کار باشد

وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران امکان‌پذیر است.

تسنیم نوشت:
وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه تاکید کرد که توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران امکان‌پذیر است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با فرانس ۲۴ تصریح کرد که «باید واقع گرا باشیم. ما ترجیح می دهیم که واقع گرا باشیم و اگر بخواهیم به صورت واقعی صحبت کنیم باید گفت، توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حال دستیابی است.»

وی افزود: قطعا چارچوب زمانی که بار دیگر بر سر آن توافق شده، یعنی تا پایان ژوئن سال آینده، به این دلیل انتخاب شده که علاوه بر دستیابی به توافقنامه بر اساس چارچوب سیاسی که می توان طی چند ماه به آن دست یافت به این مساله نیز نیاز است که ضمیمه های بسیار جزئی و دقیق و فنی توافقنامه نیز آماده شود. به این دلیل است که به نظر می رسد ژوئن یک زمان واقعی است و من فکر نمی کنم تمدید دیگری در کار باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: من گفتم برای دستیابی توافق سیاسی چند ماه زمان نیاز است نه بیشتر من مطمئن هستم، منظور من این است که عزم سیاسی از سوی همه شرکت کنندگان در مذاکرات لازم است چرا که مسائل خیلی خوب ایجاد شده و شکاف در رویکردها خیلی بزرگ نیست. ولی علاوه بر این چارچوب توافق که یک توافق سیاسی است نیاز به تفسیر فنی برخی مسائل است که نیاز به دو تا سه ماه فرصت بیشتر دارد.

لاوروف در خصوص تحریم های آمریکا علیه روسیه نیز گفت: دلایل جدی در اختیار دارم که نشان می دهد آمریکا با اعمال تحریم ها سعی در تغییر رژیم و بی ثبات کردن اوضاع روسیه دارد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: برخی سیاستمداران حتی این مساله را پنهان نمی کنند. بی شک تحریم ها زیان می رساند ولی من بر این باورم که تحریم ها کمکی به اتحادیه اروپا نخواهد کرد. این آمریکا بوده که به اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها دستور داده است. روسیه بر تحریم های غرب غلبه خواهد کرد و این تحریم ها تنها موجب قوی تر شدن روسیه خواهد شد. روسیه نه تنها به حیات خود ادامه خواهد داد بلکه قوی تر خواهد شد.
کد N631889

وبگردی