آفتاب
روحانی:

ایرانیان مقیم خارج سرمایه بزرگی برای توسعه کشور هستند

ایرانیان مقیم خارج سرمایه بزرگی برای توسعه کشور هستند

رییس جمهور در دیدار با ۹ تن از سفیران و سرکنسول های جدید جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: ایرانیان خارج از کشور سرمایه بزرگی برای کشور بوده و شما سفیران باید از این توانمندیها بهره بگیرید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که عصر سه شنبه انجام شد به جایگاه و شرایط کنونی کشور در عرصه منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: سفیران ایرانی نمایندگان و معرف مردم و کشور در جهان هستند و امیدوارم این مسئولیت و وظیفه سنگین و حساس خود را با موفقیت انجام دهند.

رییس جمهوری تاکید کرد: رسانه های غربی و بیگانه در حال حاضر واقعیت های جامعه ما را به گونه دیگری منعکس می کنند و شما سفیران و نمایندگان سیاسی باید با توجه به شرایط حساس کشور به خوبی افکار مردم ایران را تبلیغ کنید.
سفرا و سرکنسول های جدید کشورمان نیز که پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رییس جمهور دیدار می کردند، گزارشی را از جزئیات محل ماموریت خود و برنامه های تدوین شده برای پیشبرد اهداف دولت یازدهم در مناسبات بین المللی ارائه کردند.
آقایان موید، منیری نیک، خزایی، جلالی و میر فخار به ترتیب به عنوان سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در مراکش، ماداگاسکار، شیلی، فنلاند و پرتغال و آقایان قاسمی، حمیدی زارع، شهریاری و فاخری به ترتیب سرکنسول های جدید جمهوری اسلامی ایران در ارز روم، جده، فرانکفورت و هنگ کنگ در این دیدار حضور داشتند.

کد N631872

وبگردی