آفتاب

درخواست اپوزیسیون ترکیه برای اتحاد در مقابل "کودتای رسانه‌ای" اردوغان

درخواست اپوزیسیون ترکیه برای اتحاد در مقابل "کودتای رسانه‌ای" اردوغان

در پی حمله پلیس ترکیه به رسانه‌های حامی فتح‌الله گولن، روحانی مخالف و در تبعید ترکیه‌ای، رهبر حزب اصلی مخالفان این کشور از گروه‌های اپوزیسیون خواست تا در مقابل توطئه "کودتای دولت علیه رسانه و دموکراسی" بایستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه نگرانی خود را نسبت به سرکوب رسانه‌ها را محکوم کرد.

وی به روزنامه حریت گفت: همه شاهد یورش نیروهای دولتی به دفاتر روزنامه بودند. آنچه که حزب حاکم عدالت و توسعه انجام داد، با دموکراسی سازگاری ندارد، ما باید در مقابل این اقدامات بایستیم. آنهایی که خواهان آزادی در ترکیه هستند باید در کنار هم باشند. دموکراسی نقطه مشترک ماست. اگر باهم باشیم، قوی خواهیم بود و می‌توانیم به راحتی مشکلاتمان را حل کنیم.

قلیچدار اوغلو افزود: احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه از این عملیات علیه رسانه‌های حامی گولن مطلع نبود چون این عملیات توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور صورت گرفت. این عملیات توسط اردوغان انجام شده است. داوود اوغلو از آن اطلاعی نداشت.

رهبر حزب جمهوری‌خواه مردم ادامه داد: این عملیات از جانب حزب حاکم و برای تحکیم قدرت در پارلمان صورت گرفت. قانونگذاران حزب حاکم نباید خودشان را در همان تله‌ای گرفتار کنند که پیشتر گرفتارش شدند. آنها پیشتر لایحه‌ امنیتی مناقشه‌برانگیزی را برای دادن اختیارات بیشتر به پلیس تصویب کردند. من از تمام قانونگذاران این حزب می‌خواهم تا هوشیار باشند و فریب نخورند. دموکراسی برای همه ضرورت دارد.

انتهای پیام

کد N631613

وبگردی