آفتاب

مسمومیت با دی‌اکسیدکربن را جدی بگیرید!

مسمومیت با دی‌اکسیدکربن را جدی بگیرید!

معاون فوریت‌های پزشکی استان البرز از مسموم شدن چهار شهروند البرزی بر اثر استنشاق گاز دی‌اکسیدکربن خبر داد.

آرش رحمتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: بامداد امروز(25آذر)، چهار نفر از ساکنان شهرستان نظرآباد بر اثر استنشاق گار دی‌اکسیدکربن مسموم و راهی بیمارستان شدند.

وی افزود: از بین این مسموم شدگان سه نفر مرد و یک نفر زن بودند که بدون شک اگر سایر اعضای خانواده از وضعیت آنها با خبر نمی‌شدند همگی جان خود را از دست می‌دادند .

رحمتی خاطرنشان کرد: پس از اطلاع‌رسانی به اورژانس ماموران امداد به سرعت به محل اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مسموم شدگان را به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) منتقل کردند.

رحمتی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت عمومی این افراد مناسب گزارش شده و به زودی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

این مسئول ابراز کرد: شهروندان باید مسمومیت با گاز دی‌اکسیدکربن را جدی بگیرند؛ چرا که این گاز به قاتل خاموش مشهور است و انتشار آن در محیط منزل به راحتی می‌تواند جان ساکنان را به خطر بیندازد.

معاون فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: شهروندان قبل از خواب در محیط بدون در و پنجره، باید از ایمنی بخاری نصب شده در اتاق اطمینان حاصل کنند و حدالامکان در اتاقی که پنجره ندارد بخاری نصب نکرده و یا نخوابند.

وی اضافه کرد: مردم توجه داشته باشند،تست نشتی گاز با آب و صابون راه‌حل مناسبی برای اطمینان از ایمنی بخاری است و بخاری که نشتی ندارد معمولا لوله آن گرم است .

وی در پایان گفت: گاه یک بی‌احتیاطی جان اعضای خانواده را به خطر می‌اندازد بنابراین اعضای خانواده می‌بایست نسبت به کارکرد مناسب وسایل گاز سوز منزل اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

کد N631493

وبگردی