آفتاب
زاکانی:

کمبود امکانات مالی در حوزه رسانه های جریان انقلاب آزار دهنده است

کمبود امکانات مالی در حوزه رسانه های جریان انقلاب آزار دهنده است

بیرجند – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود امکانات مالی در حوزه رسانه های جریان انقلاب آزار دهنده است و تبعیض و دوگانگی در مواجه با رسانه ها مشاهده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ علیرضا زاکانی صبح سه شنبه در نشست شورای عالی بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهارکرد: در یک جنگ تمام عیار با نظام سلطه هستیم که در این جنگ رسانه ها نقش ویژه دارند.

وی بیان داشت: نظام سلطه بعد رحلت امام(ره) متوجه شد یکی از اشتباهات که به توسعه اندیشه امام(ره) منجر شد باز گذاشتن جریان رسانه برای انتقال پیام بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخن رهبری که فرمودند" سلاح بین المللی علیه دشمنان، سلاح تبلیغات و رسانه است که از بمب اتم هم خطرناک تر است"، گفت: جمهوری اسلامی ایران در یک حصر رسانه ای قرار دارد.

 وی به نقش رسانه های انقلابی در این شرایط اشاره کرد و افزود: همراه نمودن و اغنا سازی مردم از اصول پایه حفظ انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های جبهه انقلاب باید با یک حرکت دقیق و منظم باید به واقعیت های کشور به عنوان یک اولویت بپردازند؛ گفت: باید مسیری را دنبال کنیم که رسیدن به اهداف انقلاب را تسریع کند.

زاکانی با بیان اینکه رسانه زبان گویای مردم است، ادامه داد: رسانه انقلابی باید خواسته ها و آنچه که از درون مردم می جوشد را به مسئولان منتقل کنند.

 وی بیان داشت: انتقال درست بیانات و منویات مقام معظم رهبری به همه آحاد جامعه از دیگر رسالت های رسانه های جبهه انقلاب باید باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ها دو گروه هستند، گفت: گروه اول رسانه هایی هستند که به انقلاب و باورهای امام (ره) پایبند نیستند.

 وی ادامه داد: گروه دوم نیز رسانه هایی هستند که به باورها و ارزشهای اسلامی اعتقاد دارند و نگاه آنها تقویت جبهه انقلاب است.

 وی عنوان کرد: این دو گروه را می توان درنگاه کلی به دو بخش تقسیم کرد در گروه اول دسته ای عدم وابستگی به حضرت امام(ره) را به صراحت اعلام می کند و عده ای دیگر با اینکه انقلاب را باور ندارند اما تابلوی انقلابی گر به دست دارند که اینها خطرناک هستند.

وی بیان کرد: در گروه دوم یعنی کسانی که انقلاب را باور دارند نیز دو دسته وجود دارد کسانی که ایمان راهمراه با حرکت عاقلانه دارند و سعی دارند تلاش ها را با حرکت تضمینی داشته باشند و دسته دوم کسانی هستند که باورهای انقلابی را دارند اما در مسیر عمل درست حرکت نمی کنند.

برخی در دایره مسئولیت به فکر اهداف جناحی هستند

زاکانی تصریح کرد: دسته ای که که فکر خوب را به روش بد دنبال می کنند و این افراد ممکن است مردم را از اصل ارزشهای انقلاب دور کنند و انتقال پیام را درست انجام ندهند.

 وی با اشاره به اینکه امروز وضعیت رسانه های جریان انقلاب بسیار متفاوت از گذشته است، عنوان کرد: توانمندی های رسانه های جریان انقلاب کم نیست اما باید همراه با مسئولیت پذیری باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئولیت پذیری را با پیوستگی و همبستگی دنبال نکنیم اثرات ما محدود خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های جبهه انقلاب نباید دچار وادادگی شوند، بیان داشت: کمبود امکانات مالی در حوزه رسانه های جریان انقلاب آزار دهنده است و امروز یک رسانه انقلاب در اوج مظلومیت این مسیر را دنبال می کند و  تبعیض و دوگانگی در مواجه با رسانه ها مشاهده می شود.

 وی با بیان اینکه در فضای جامعه شعار داده می شود اما به شعور مردم توهین می شود، گفت: شاهد هستیم اعلام می شود دولت مشتاق نقد پذیری است اما از انتقادات به شدت بر افروخته می شوند و شروع به توهین می کنند.

زاکانی با بیان اینکه امروز شعار داده می شود اما در مسیر عمل مسیر دیگری دنبال می شود، ادامه داد: اعلام شد درب دانشگاه ها به روی همه باز است اما در عمل این گونه نبود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به مناسبت ۱۶ آذر برخی در دانشگاه ها سخنرانی کردند که در خصوص فتنه القاعات غلط را عنوان کردند.

 وی بیان داشت: برخی مسئولان وقتی در دایره مسئولیت قرار می گیرند توجه آنها به اهداف انقلاب نیست بلکه در توجه به اهداف جناحی خود در تلاش هستند.

زاکانی تاکید کرد: رسانه های جبهه انقلاب باید بر مدار انصاف و تقوا باشند و نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

کد N631395

وبگردی