آفتاب
آیت الله علم الهدی:

تمام مزایای شهری نباید در اختیار قشر مرفه جامعه باشد

تمام مزایای شهری نباید در اختیار قشر مرفه جامعه باشد

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مزایای شهری نباید فقط برای مناطق مرفه شهر استفاده شود و نباید یک نفر به جرم نداری و فقر خاک بخورد اما افراد مرفه خدمات شهری را در سطح بالایی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی، ظهر سه شنبه در دیدار با كاركنان معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد كه در دفتر امام جمعه برگزار شد گفت: شهرداری یكی از نهادهای خدمتگزار است و  به اندازه ‌ای که مردم در طول شبانه ‌روز با خدمات این نهاد در ارتباط هستند، با نهاد های دیگر ارتباط كمتری دارند.

امام جمعه مشهد افزود: البته با توجه به این ارتباط زیادی كه مردم با این نهاد دارند، بیشترین شكایات نیز از این مجموعه است.

وی ادامه داد: سالانه ۲۵ میلیون زائر داخلی و ۲ میلیون زائر خارجی به مشهد وارد می شوند و هیچ نهادی مانند شهرداری به این زائران خدمت رسانی نمی كند و در این بین  حوزه حمل و نقل مشهد از دیگر حوزه ها هم خدمات و هم مشكلات بیشتری دارد.

خطیب جمعه مشهد اظهار كرد: یکی از مشکلات بزرگ حوزه حمل و نقل شهری این است که خدمت‌رسانی به شهروندان توسط یک نهاد انجام می‌گیرد اما تامین اعتبارات و بودجه لازم برای ارائه خدمت از سوی دستگاه دیگری صورت می پذیرد.

وی تصریح كرد: سطح مشکلات اتوبوسرانی امروز نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است، توسعه خطوط اتوبوسرانی در حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار امری ضروری است و نباید اجازه داد که ناوگان اتوبوسرانی خوب در مناطق مرفه ‌نشین شهر فعال بوده و فرسوده ‌ترین اتوبوس‌ ها در مناطق کمتر برخوردار شهر خدمت رسانی كنند.

آیت الله علم الهدی افزود: تا امروز هر مورد خوبی فقط برای مناطق مرفه شهر استفاده می شود و حتی اطلاع یافتم گلدان‌های معابر بالای شهر مشهد حدود ۱۰۰ میلیون قیمت دارد.

وی ادامه داد: خداوند راضی نیست كه یک نفر به جرم نداری و فقر خاک بخورد اما افراد مرفه خدمات شهری را در سطح بالایی بهره مند شوند.

امام جمعه مشهد با انتقاد از خدمت رسانی به شهروندان در حاشیه شهر مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت خدمت ‌رسانی به شهروندان ساکن حاشیه شهر مناسب نیست و باید توسعه خطوط اتوبوسرانی در این مناطق به طور خاص پیگیری شود.

کد N631237

وبگردی