آفتاب

برنامه‌های امنیتی هندوستان برای بازداشت حامیان داعش

برنامه‌های امنیتی هندوستان برای بازداشت حامیان داعش

دولت هندوستان امروز (سه‌شنبه) داعش را منع کرده و حامیانش را دستگیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود اینکه هندوستان سومین کشور جهان از لحاظ داشتن جمعیت بالای مسلمانان است، اما از رخدادهای مربوط به افراط‌گرایان اجتناب کرده و پلیس این کشور نیز گفته از زمان آغاز فعالیت داعش تاکنون تنها چهار هندو به این گروه پیوسته و یک تن هم که به هندوستان بازگشته تحت بازداشت است.

تا به امروز هند هیچ ممنوعیتی برای این گروه در نظر نگرفته بود چون در هند تاثیر کمی داشت و تنها نگران سرنوشت 93 کارگر ساختمانی این کشور است که در عراق در سال 2014 مفقود شدند که گمان می‌رود توسط این گروه به گروگان گرفته شدند.

مقام‌های هندوستان می‌گویند، اگر ممنوعیت علیه این گروه اعمال شود، رهگیری عملیات داعش سخت‌تر می‌شود چون در خفا به فعالیت می‌پردازند.

راجناس سینگ، وزیر کشور هندوستان به پارلمان گفت که دولت قصد دارد با هدف محدود کردن فعالیت‌های این گروه آن را ممنوع اعلام کند.

وی افزود: ما باید در ابتدای امر فعالیت این گروه در هندوستان را منع کنیم تا با آن مقابله کنیم.

روز شنبه پلیس هندوستان مهدی منصور بیواس 24 ساله را که مسوول یک حساب کاربری در توییتر در حمایت از داعش بود و 17 هزار و 800 پیرو داشت، دستگیر کرد.

وزیر کشور هندوستان ادامه داد: اعمال ممنوعیت علیه این گروه کار را برای پلیس به منظور تحت تعقیب قرار دادن مظنونان آسان می‌کند.

انتهای پیام

کد N631231

وبگردی