آفتاب
پور مختار با مهر مطرح کرد:

استانی شدن انتخابات زمینه ساز استقرار نظام پارلمانی است

استانی شدن انتخابات زمینه ساز استقرار نظام پارلمانی است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب نهایی طرح استانی شدن انتخابات نظام پارلمانی محقق شده و احزاب فراگیر رشد می‌کنند.

محمد علی پورمختار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اعلام موافقت با طرح استانی شدن انتخابات، گفت: در صورت تصویب نهایی این طرح، هزینه‌های انتخابات کاهش خواهد یافت.

  نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی معتقد بود استانی شدن انتخابات زمینه ساز استقرار نظام پارلمانی است که چند سال پیش مقام معظم رهبری به آن اشاره ای کرده بودند.

پور مختار اظهار داشت: استانی شدن انتخابات موجب فعال شدن احزاب و گروه های سیاسی خواهد شد  و ساز و کار انتخابات به سوی انتخابات حزبی سوق خواهد یافت.

وی ادامه داد: استانی شدن انتخابات موجب می شود نمایندگان به مسائل مهمتر در سطح استان و ملی بپردازند و رقابت ها برای جذب بودجه و رسیدگی های جزئی به روستاها در سطح استان کاهش خواهد یافت.

پورمختار معتقد است: در صورت استانی شدن انتخابات توزیع بودجه در استانها عادلانه تر خواهد شد. متاسفانه معمولا مراکز استان‌ها به خاطر اینکه جمعیت بیشتری دارند جذب بودجه بیشتری دارند که این امر اجحاف در حق شهرها و روستاهای کوچک است.

به گزارش مهر در حالی که 14 ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است نمایندگان در تکاپوی تصویب طرح هایی برای اصلاح قانون انتخابات هستند. طرح استانی شدن پس از طرح افزایش حوزه های انتخابیه که مورد مخالفت نمایندگان واقع شد توانست اوایل آذر ماه سال جاری علی رغم مخالفت های شدید برخی نمایندگان رای وکلای ملت برای بررسی فوری بدست آورد. طرح استانی شدن انتخابات از مجلس پنجم کلید خورد. پس از طی فراز و فرودهای فراوانی در مجالس بعد هیچ گاه به سرانجام نرسید.

کد N631224

وبگردی