آفتاب

دومین روز مذاکرات ایران وآمریکا / دیدار با فرانسه بعد از ظهر امروز

دومین روز مذاکرات ایران وآمریکا / دیدار با فرانسه بعد از ظهر امروز

دومین روز مذاکرات ایران و آمریکا در ژنو در سطح معاونان وزیر امور خارجه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان از ساعت 10:30 صبح امروز به وقت ژنو (13 به وقت تهران) پای میز مذاکره با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نشستند.

معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در رأس تیم هسته‌ای دیروز وارد ژنو شدند و معاونان روز گذشته بیش از 6 ساعت مذاکرات فشرده با آمریکا داشتند.

مذاکرات معاونان ایران و آمریکا امروز نیز ادامه دارد و قرار است بعد از ظهر امروز هیأت ایرانی دیدار دوجانبه ای با هیأت فرانسوی داشته باشد.

 سید عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه ایران و رییس هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان پس از پایان گفتگوهای دوجانبه با مقامات آمریکایی گفت: هنوز در مراحل اولیه هستیم و شش و ساعت و نیم گفتگو کردیم.

سید عباس عراقچی در گفتگو با واحد مرکزی خبر افزود: تقربیا درباره همه مسائلی که مطرح است بخصوص بحث تحریم ها بحث های مفصلی هم در سطح معاونان و هم در سطح کارشناسی صورت گرفت.

وی افزود: عصر سه شنبه گفتگوهای دوجانبه با بقیه کشورهای 5+1 ادامه می ابد و چهارشنبه جلسه ای با همه اعضای گروه 5+1خواهیم داشت.

عراقچی گفت: به دلیل انکه بحث ها خیلی جزیی و خیلی ریز شده است در برخی از موارد راه حل هایی وجود دارد و در بعضی از مراحل هنوز باید بیشتر تلاش و بحث شود.

وی با اشاره به اینکه در موقعیتی نیستیم که مذاکرات را قضاوت کنیم گفت: فضای جلسات فضای بسیار خوبی است اما در اینکه به راه حل برسیم هنوز فاصله وجود دارد.

وی در پاسخ این سوال که ایا بار دیگر گفتگوهای دوجانبه ایران با مقامات امریکایی در ژنو برگزار خواهد شد، گفت: صبح سه شنبه این گفتگوها دوباره شروع می شود.

کد N631094

وبگردی