آفتاب

کاخ سفید هنوز درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه تصمیم‌گیری نگرفته است

کاخ سفید هنوز درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه روسیه تصمیم‌گیری نگرفته است

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز درباره امضای لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به خاطر فعالیت‌هایش در اوکراین تصمیم‌گیری اتخاذ نکرده اما برخی قانونگذاران تصریح کردند، انتظار دارند که رئیس‌جمهور این لایحه را امضا و آن را به قانون تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: این مساله، موضوع برخی مذاکرات چند روز اخیر در کاخ سفید بوده است.

مقامات دولت آمریکا شدیداً نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین ابراز نگرانی کرده اما خواستار تحریم‌هایی شده‌اند که کمترین تاثیر را بر تجارت آمریکا، بازارهای جهانی نفت و اقتصاد جهانی داشته باشد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که با تحریم‌های بیشتر علیه روسیه مخالف است مگر آنکه اروپا نیز در این راه همکاری کند. دولت آمریکا همچنین حمایت از کمک نظامی کشنده برای دولت کی‌یف را که در این لایحه نیز مطرح شده، به تعویق انداخته است.

کنگره روز شنبه "قانون حمایت آزاد از اوکراین" را با هدف تحت فشار گذاشتن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به واسطه اعمال تحریم‌های جدید علیه کمپانی‌های تسلیحاتی و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های فناوری پیشرفته نفتی و تقویت دولت کی‌یف با کمک نظامی تصویب کرد.

به درخواست کاخ سفید این لایحه تحریم‌های مطرح کرده اما آنها را الزامی نکرده است تا به اوباما در تصمیم‌گیری آزادی عمل دهد.

باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه و رابرت منندز، سناتور دموکرات، حامیان این لایحه در سنا گفتند، امیدوارند اوباما این لایحه را امضا کند.

جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه بیانیه‌ای را منتشر کرده و از اوباما خواست تا این لایحه را امضا کند.

انتهای پیام

کد N631075

وبگردی