آفتاب

تاکید آملی‌لاریجانی بر ضرورت تحول اخلاقی در بخش‌های مختلف جامعه

تاکید آملی‌لاریجانی بر ضرورت تحول اخلاقی در بخش‌های مختلف جامعه

رییس قوه قضائیه بر اهمیت تحول اخلاقی در بخش‌های مختلف جامع از جمله قوه قضائیه، حوزه سیاست و اجرا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله آملی‌لاریجانی طی سخنانی در دانشگاه علوم قضایی ضمن تسلیت اربعین حسینی به حضور چشمگیر زائرین در کربلا اشاره کرد و گفت: پیام این حضور این است که اسلام و حب اهل بیت نیروی بی‌پایانی است که به مردم ما در مقابله با استکبار و نیروهای سلطه‌طلب در همه جای دنیا نیرو می‌بخشد.

وی ادامه داد: این امر به ویژه در مورد کارهای نامعقول گروه‌های تکفیری که برای نابودی اسلام تلاش می‌کنند روز به روز عقلانیت و منطق شیعه را آشکارتر می‌کند.

رییس قوه قضائیه اظهار کرد: دانشگاه علوم قضایی یک سیر تکاملی داشته ولی آنطور که شایسته بوده است نتوانسته‌ایم خدمات لازم برای ارتقای دانشگاه را انجام دهیم که البته عمده مشکلات در این زمینه مباحث مالی بوده است، ولی به هر حال می‌توان با تلاش و کوشش وضع را بهتر کرد.

وی با اشاره به بخش تحول ساختاری در قوه قضائیه، گفت: همه ما باید فهم مشترکی از تحولات داشته باشیم و همچنین باید مسیر و امکانات موجود برای تحول را بشناسیم.

وی گفت: تحول در قوه قضائیه در بسترهای کاملاً متفاوتی از جمله در فهم و اندیشه، ساختارها و مدیریت‌های اجرایی می‌تواند انجام گیرد و اگر ما همه امکانات را داشته باشیم، ولی تحول در برنامه نباشد از قافله عقب می‌مانیم.

آملی‌لاریجانی با اشاره به اهمیت تحول اخلاقی، گفت: اخلاق در روزگار ما مساله‌ای اساسی است و در همه جا از جمله در قوه قضائیه، حوزه سیاست و حوزه اجرا نقش اساسی دارد.

وی با بیان این‌که در دنیایی که زیاده‌خواهی از اوصاف بارز آن است یک سقوط و هبوط اخلاقی را احساس می‌کنیم، گفت: افتضاح اخیر در آمریکا و گزارش سنا مبنی بر انجام شکنجه توسط سیا یک هبوط اخلاقی است، البته ما از این موارد از آمریکا زیاد سراغ داریم. چنانچه در جریان حمله به عراق صدها هزار انسان را از بین بردند.

وی با اشاره به تبرئه شدن پلیسی که یک سیاه‌پوست را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گفت: بر اساس آمار در آمریکا هر روز یک سیاه‌پوست کشته می‌شود. البته ممکن است برخی از این موارد به موجب قانون مشکلی نداشته باشد اما این چه دادگاهی است که آن پلیس را تبرئه کرد؟

ادامه دارد ...

کد N630816

وبگردی