آفتاب

سازمان ملل، نیروهای اوکراین را به شکنجه و بدرفتاری متهم کرد

سازمان ملل، نیروهای اوکراین را به شکنجه و بدرفتاری متهم کرد

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی، سرویس امنیتی اوکراین و گردان‌های داوطلب تحت کنترل دولت کی‌ِیف را به نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و ناپدید شدن افراد متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در گزارش کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل آمده است: اقدامات کی‌یف در شرق اوکراین به بهانه "برقراری امنیت" منجر به "بازداشت خودسرانه، شکنجه و ناپدید شدن اجباری متهمان به جدایی طلبان و تروریسم" شده است. این اقدام نقض حقوق بشر است و از سوی گردان‌های خاص داوطلب و یا سرویس امنیتی اوکراین انجام شده است.

هشتمین گزارش سازمان ملل درباره شرایط حقوق بشری اوکراین روز دوشنبه منتشر شد و در آن آمده است که حقوق مردم همواره رعایت نمی‌شود و گزارش‌هایی از بدرفتاری منتشر شده است.

این گزارش مربوط به ماه نوامبر است و در آن آمده است که دفتر دادستانی ارتش برای تحقیق در رابطه با نقض حقوق بشر اقدامی انجام نداده است.

این شکایات مربوط به غارت، بازداشت خودسرانه و بدرفتاری گردان‌های داوطلب با مردم بوده است. به عنوان مثال در گزارش سازمان ملل آمده است که فردی از سوی سرویس امنیتی اوکراین به صورت خودسرانه بازداشت شده و دو ماه ممنوع الملاقات بود. در همین حال مقام‌های اوکراینی مانع از انجام تحقیقات در رابطه با 300 مورد بمباران مناطق غیرنظامی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N630799

وبگردی