آفتاب
10پیشنهاد روحانی؛ گام دوم ایران برای مبارزه با تروریسم جهانی

نقوی‌حسینی: اجرای پیشنهادات ضدتروریستی رییس جمهور دیپلماسی فعال را می‌طلبد

نقوی‌حسینی: اجرای پیشنهادات ضدتروریستی رییس جمهور دیپلماسی فعال را می‌طلبد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که باید حرکت دیپلماسی فعالی در عرصه بین‌المللی برای اجرایی شدن 10 پیشنهاد رییس‌جمهور جهت مبارزه فوری با تروریسم صورت گیرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به 10 پیشنهاد رییس‌جمهور برای مبارزه فوری با تروریسم، گفت: با توجه اینکه امروز جوامع جهانی با تهدیداتی همچون خشونت، تروریسم و افراطی‌گری روبرو هستند راه‌حل رییس‌جمهور در نطق سال گذشته در سازمان ملل و همچنین در سخنرانی‌شان در اجلاس بین‌المللی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه 10 پیشنهاد رییس‌جمهور مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفته، گفت که این کشورها خواستار اجرایی شدن این رهنمودها هستند که طبیعتا رسیدن به این مهم نیازمند مصوبات در نهادهای بین‌المللی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های بین‌المللی جهت اجرایی شدن پیشنهادات رییس‌جمهور استفاده کرد، گفت: باید اقدامات و پیگیری های لازم برای قانون‌مند شدن این پیشنهادات صورت گیرد که طبیعتا به رایزنی و آغاز یک حرکت دیپلماتیک فعال در عرصه بین‌المللی نیازمندیم. لازم است دستگاه دیپلماسی برای اجرایی شدن این پیشنهادات نشست‌های دو و یا چندجانبه برگزار کند و تلاش‌های منسجمی را شروع نماید.

نقوی‌حسینی در مورد یکی از پیشنهادات رییس‌جمهور مبنی بر جلوگیری از تامین مالی گروه‌های تروریستی، گفت: از آنجا که گروه‌های تروریستی منابع درآمدی رسمی و قانونی ندارند طبیعتا یکسری از دولت‌ها در دنیا از این گروه‌های تروریستی پشتیبانی مالی و تدارکاتی می‌کنند که باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد تا این دولت‌ها دست از اینگونه حمایت‌ها بردارند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر این دولت‌ها که شامل آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و کشورهای عرب منطقه می‌شوند، دست از حمایت برندارند باید مجازات بین‌المللی برای آنها در نظر گرفته شده و حتی چهره‌شان در عرصه بین‌المللی افشا شود، شاید این اقدامات باعث گردد که این دولت‌ها از گروه‌های تروریستی حمایت نکنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که باید پیشنهاد رییس‌جمهور مبنی بر نامگذاری 18 دسامبر به عنوان روز جهانی علیه خشونت و افراط‌گرایی از طرف سازمان ملل متحد دنبال شود تا در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب برسد.

انتهای پیام

کد N630780

وبگردی