آفتاب

سازمان ملل بحران لیبی را تهدیدی برای همسایگانش خواند

سازمان ملل بحران لیبی را تهدیدی برای همسایگانش خواند

سازمان ملل با محکومیت تشدید درگیری‌های نظامی در لیبی هشدار داد اگر بحران این کشور پایان نیابد، آرامش کشورهای همسایه لیبی نیز به خطر می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سازمان ملل ضمن محکوم کردن تشدید درگیری‌ها در لیبی، این مساله را اقدامی مستقیم برای بی‌نتیجه گذاشتن تلاش‌های بین‌المللی در راستای برقراری گفت‌وگوی سیاسی و دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای این کشور دانست.

فرستاده ویژه سازمان ملل به منطقه ساحل گفت: گفت‌وگوهایی هدفمند برای حل بحران لیبی، دچار رکود شده‌اند و نبود آرامش در منطقه ساحل واقع در جنوب صحرای بزرگ به دنبال گسترش فعالیت گروه‌های تندرو، تشدید شده است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر با همه طرف‌ها در لیبی در ارتباط است و آنها را به توقف فوری عملیات نظامی برای کسب فرصت گفت‌وگوی سیاسی دعوت می‌کند.

هیات سازمان ملل همه احزاب سیاسی را به پذیرش شجاعانه مسوولیت‌های خود و پافشاری در این نقطه عطف سیاسی بر پایان دور باطل خشونت و کشتار روزافزون دعوت کرد.

از سوی دیگر سرهنگ ادریس مادی، فرمانده بخش نظامی ارتش لیبی در منطقه غربی در گزارشی از میدان‌های نبرد اعلام کرد: هدف از عملیات گذرگاه راس جدیر در مرز تونس، به دست گرفتن کنترل این گذرگاه نبوده بلکه برای اجرای عملیاتی مشخص در منطقه ابوکماش آغاز و با موفقیت انجام شد.

مادی اعلام کرد: ارتش مسیر ساحلی طرابلس- راس الجدیر در مرز را به کنترل درآورده است.

منابعی در شبکه خبری اسکای نیوز از بمباران پایگاه‌های وابسته به گروه «انصار الشریعه» و شبه‌نظامیان «فجر لیبی» در منطقه بن جواد و شهر سرت واقع در شمال لیبی توسط جنگنده‌های این کشور خبر دادند.

در بمباران پایگاه‌های شهر سرت منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 27 تن در منطقه ابوکماش واقع در غرب طرابلس و در نزدیکی گذرگاه مرزی راس جدیر شد.

انتهای پیام

کد N630514

وبگردی