آفتاب
همایش وقف و رسانه

ربیعی: نقش وقف در مهندسی نظام فرهنگی، علمی و سلامت انکارناپذیر است

ربیعی: نقش وقف در مهندسی نظام فرهنگی، علمی و سلامت انکارناپذیر است

رئیس ستاد ششمین همایش وقف و رسانه گفت: با هدف‌گذاری، اطلاع‌رسانی مطلوب و مدیریت افکار عمومی می‌توانیم، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج و تبیین کنیم.

رئیس ستاد ششمین همایش وقف و رسانه گفت: با هدف‌گذاری، اطلاع‌رسانی مطلوب و مدیریت افکار عمومی می‌توانیم، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج و تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی در همایش وقف و رسانه با بیان این‌که «این همایش در سال 1388 بدنبال تدبیر نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز به کار کرد» اظهار کرد: علت اینکه عنوان همایش «وقف و رسانه» انتخاب شد به این دلیل بود که علی رغم خدمات ارزشمندی که وقف از گذشته تاکنون در کشور داشته است، مردم و بویژه خواص جامعه از تاثیر آن کم اطلاع یا و حتی بی اطلاع بودند.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با کاهش ثبت وقف در کشور مواجه بودیم و حقوق موقوفات احقاق نمی‌شد، همین مسائل و موضوعات دیگر، سبب کم اطلاعی مردم از وقف و تاثیرات آن شده بود، بطوری که در نظرسنجی سال 1389، ارزیابی ما نشان می‌داد که 77 درصد از مردم کشور، نسبت به برکات وقف بی اطلاع هستند، لذا تدبیری اتخاذ شد که جامعه از طریق تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، تشریح کارکردها و آثار و برکات این صدقه جاریه و تبیین مباحث مرتبط با وقف آشنا شوند.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: باتوجه به تأثیری که وقف در جامعه می‌تواند داشته باشد، سیاست‌های کلی نظام و کشور می‌تواند در آن بروز و ظهور یابد و بر اساس این سیاست‌ها که شامل تعامل رسانه‌ها و سازمان اوقاف است، مردم و بویژه خواص می‌توانند به آگاهی بیشتری در این زمینه دست یابند. در همین راستا ما توانسته‌ایم با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های فرهنگی در قالب تولیدات نمایشی، هنری، شعر، ادبیات، عکس و هزاران خبر و گزارش، هدف گذاری مناسبی داشته باشیم و خوشبختانه در میان اصحاب رسانه و وقف ارتباط و تعامل خوبی برقرار شده است.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: علی رغم ثبت وقف‌هایی که در کشور صورت گرفته است با توجه به ظرفیتی که اوقاف، امامزادگان و بقاع متبرکه دارند تا فاصله مطلوب راه بسیاری داریم بنا براین با هدف گذاری، اطلاع‌رسانی مطلوب، فرهنگ سازی و مدیریت افکار عمومی باید برای ترویج هرچه بیشتر این سنت حسنه در جامعه بکوشیم.

ربیعی با اشاره به شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» گفت: شعار ششمین همایش وقف و رسانه این است که بدنبال افقی باشد که وقف با مشارکت همه اجزا و دستگاه‌ها در زندگی اجتماعی مردم نقش مستقیمی ایفا کند.

وی اضافه کرد: نقش وقف و بقاع متبرکه می‌تواند در مهندسی نظام، سیاست‌های فرهنگی، علمی و سلامت تاثیرگذار باشد، برای همین از تمامی گروه‌های مرجع اعم از مراجع عظام تقلید، اساتید دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه درخواست داریم نسبت به احیای وقف در جامعه بکوشند تا این سنت حسنه در جایگاه خودش قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N630445

وبگردی