آفتاب
مسئول مبارزه با فساد مالی دیوان محاسبات کشور:

حسابرسی کشف و تقلب و فساد مالی در 14 کشور آسیایی

حسابرسی کشف و تقلب و فساد مالی در 14 کشور آسیایی

مسئول مبارزه با فساد مالی دیوان محاسبات کشور از انجام حسابرسی کشف تقلب و فساد مالی، ارزیابی مبارزه با پولشویی و فساد مالی در 14 کشور آسیایی سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله بقایی نسب در مراسم افتتاحیه آخرین نشست دهمین پروژه تحقیقاتی آسوسای، گفت: در این نشست که با حضور نمایندگان دیوان محاسبات 14 کشور آسیایی برگزار می‌شود تکمیل و نهایی کردن دهمین پروژه تحقیقاتی آسوسای تحت عنوان حسابرسی کشف تقلب و فساد مالی، ارزیابی مبارزه با پولشویی و فساد مالی فعالیت دارند. این پروژه تحقیقاتی ظرف مدت سه سال گذشته تکمیل و نهایی شده است و تاکنون شش جلسه از آن در کشورهای چین، ویتنام، تایلند، فدراسیون روسیه، مالزی و ترکیه برگزار شده است.

معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربانیایی دیوان محاسبات کشور افزود: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران میزبان آخرین نشست این پروژه تحقیقاتی است. این پروژه در سه سال گذشته ضمن بررسی و ارزریابی وضعیت پولشویی و فساد مالی در کشورهای آسیایی و اقدامات صورت گرفته تخصیصات کشورهای مذکور به بررسی و ارزیابی رسیدگی‌های موسسات عالی حسابرسی در این خصوص می‌پردازد ضمن یافتن نقاط ضعف و قوت این‌گونه رسیدگی‌ها علاوه بر تبادل دانش و اطلاعات در این زمینه موضوع حسابرسی‌های مربوط به پولشویی و فساد مالی را توسعه دهد. نتایج کار این پروژه منجر به تدوین رهنمودهای برای انجام حسابرسی در سال‌های آینده می‌شود.

انتهای پیام

کد N630432

وبگردی