آفتاب

300 متفکر جهان از اینترپل خواستند نام قرضاوی را از لیست مظنونان خود حذف کند

300 متفکر جهان از اینترپل خواستند نام قرضاوی را از لیست مظنونان خود حذف کند

جمعی از علما، اندیشمندان و دانشگاهیان جهان از اینترپل (پلیس بین‌الملل) خواستند فورا نام یوسف قرضاوی را از لیست افراد تحت پیگرد خود خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در بیانیه‌ای که بیش از 300 مبلغ، متفکر و شخصیت آکادمیک از چند کشور امضا کرده‌اند بر حذف فوری نام یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از لیست مظنونان بین‌المللی اینترپل تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: ما علمای جهان هرگونه اهانت به شخصیت یوسف قرضاوی را اهانت به خود تلقی می‌کنیم. قرار دادن نام قرضاوی در لیست افراد تحت تعقیب‌ اینترپل، در واقع شیوه میانه‌رو و رشد یافته او را هدف گرفته است.

این جمع از علما در بیانیه خود ضمن محکومیت این اقدام آن را رفتاری غیرمسئولانه و توهین به اسلام، مسلمانان، علم و علما دانستند.

همچنین در این بیانیه آمده است: قرضاوی پیشوای میانه‌روی اسلامی و یکی از مهمترین نواندیشان این دوره است. او یکی از چهره‌های برتر امت اسلامی و سمبلی از دانش و تفکر است که تمام زندگی خود را به خدمت و رسیدگی به مسائل امت اسلامی و کار و تولید علمی و فکری اختصاص داده و تمام تلاش خود را برای گسترش شیوه‌های میانه‌رو و معتدل انجام داده است. قرضاوی با بیش از 88 سال سن، بیشتر عمر خود را در حفظ تفسیر و آموزش قرآن، سنت نبوی و فقه گذرانده و از سوی موسسات بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی جوائز بسیاری کسب کرده است.

عصام البشیر، وزیر سابق سودان، عکرمه صبری، مفتی پیشین بیت المقدس و امام جماعت مسجدالاقصی شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در عرب 48 و بسیاری دیگر از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

دستگاه اینترپل 10 روز پیش بنا به درخواست مسئولان مصری لیستی از چند تن از رهبران و چهره‌های مشهور گروه اخوان المسلمین و در راس آن‌ها قرضاوی ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N630395

وبگردی