آفتاب

ارجاع پرونده 301 تن از حامیان اخوان‌المسلمین مصر به دادگاه نظامی

ارجاع پرونده 301 تن از حامیان اخوان‌المسلمین مصر به دادگاه نظامی

دادستانی کل در استان اسماعیلیه مصر پرونده 301 تن از حامیان اخوان المسلمین را به دادگاه نظامی ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این دادستانی 10 پرونده را که 301 تن از حامیان اخوان المسلمین از جمله 9 زن و دختر در آن متهم هستند به دادگاه نظامی ارجاع داد و این افراد به اتهام آتش زدن مجتمع دادگاه‌های اسماعیلیه در روزی که نیروهای امنیتی مصر به تحصن صدها نفری اخوان المسلمین در دو میدان رابعة العدویه و النهضة در قاهره پایان دادند، محاکمه می‌شوند.

محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و رهبران برجسته دیگری همچون محمد بلتاجی از جمله کسانی هستند که پرونده آن‌ها به دادگاه نظامی ارجاع شد.

در یکی از این پرونده‌ها، 40 تن از حامیان اخوان‌المسلمین به اتهام‌هایی چون برگزاری تظاهرات بدون اخذ مجوز از مسئولان مصری، تحریک به خشونت، آشوب افکنی، جلوگیری از رفت و آمد و عضویت در یک گروه ممنوع‌الفعالیت متهم هستند.

در همین راستا، یک منبع حقوقی در ائتلاف حامی محمد مرسی، رئیس جمهوری عزل شده مصر در خصوص ارجاع پرونده زنان و دختران به دادگاه‌های نظامی گفت: این اقدام بی‌سابقه است و با قانون مغایرت دارد چرا که این اقدام براساس قانونی صورت گرفته است که پس از بازداشت این زنان صادر شده است.

مقامات مصری اختیارات دستگاه قضایی مصر را در اکتبر افزایش داده و بدین ترتیب این نهاد می‌تواند غیر نظامیانی را که متهم به حمله به تاسیسات دولتی و خصوصی و جلوگیری از رفت و آمد یا دیگر اقدامات هستند، محاکمه کند.

قاهره یک سال قبل اخوان‌المسلمین را گروه ممنوع الفعالیت اعلام کرد و هزاران تن از حامیان و رهبران آن را بازداشت کرد و همچنین صدها تن از طرفداران این گروه را پس از عزل محمد مرسی به قتل رساند.

انتهای پیام

کد N630299

وبگردی