آفتاب

اعدام 13 عراقی توسط داعش در شمال بغداد / بازسازی الانبار به 18 میلیارد دلار نیاز دارد

اعدام 13 عراقی توسط داعش در شمال بغداد / بازسازی الانبار به 18 میلیارد دلار نیاز دارد

در حالی که گروه داعش 13 تن از ساکنان استان صلاح‌الدین عراق را به دلیل تشکیل گروه مخالف داعش اعدام کرد، منابعی در کمیته بازسازی الانبار اعلام کردند که این استان حدود 40 درصد ویران شده است و بازسازی آن نیاز به بیش از 18 میلیارد دلار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابعی در استان صلاح‌الدین در شمال بغداد اعلام کردند که گروه داعش 13 تن از ساکنان منطقه العلم در شرق تکریت را اعدام کرده است.

به گزارش این منابع، این افراد جزو 200 عراقی هستند که گروه داعش چند روز پیش آنها را به دلیل تشکیل گروه مخالف داعش بازداشت کرده بود.

گروه داعش همچنین در هفته‌های گذشته ده‌ها تن از نیروهای پلیس در شهر موصل و شمال بغداد را اعدام کرده بود.

منابع عراقی اعلام کردند که یک خودرو بمب‌گذاری شده در شهر بیجی در شمال استان صلا‌ح‌الدین منفجر شد که موجب کشته و زخمی شدن چند تن از نیروهای عراقی شد.

به گزارش این منابع، شهر بیجی همچنان صحنه درگیری‌ها میان نیروهای عراقی و اعضای داعش است که روز یکشنبه کنترل بخش غربی این شهر را در دست گرفته بودند.

همچنین در منطقه البغدادی در الانبار اعضای گروه داعش حمله دیگری را جهت گسترش نفوذ خود در مناطق غرب هیت انجام دادند اما افراد مسلح قبایل عراق این حمله را ناکام گذاشتند.

در درگیری‌های اخیر میان نیروهای عراقی و اعضای داعش نیز شش تن از نیروهای پلیس و 10 تن از اعضای این گروه کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی اعلام کردند که نیروهای عراقی جسد رئیس شورای منطقه بنی سعد در استان دیالی و عضو این شورا که چند روز پیش توسط شبه‌نظامیان مسلح ربوده شده بودند و همچنین جسد یکی از کارمندان بیمارستان المقدادیه را پیدا کردند.

در همین راستا برخی پژوهشگران و کارشناسان دولتی در عراق اعلام کردند که بازسازی استان الانبار که داعش حدود 85 درصد آن را در دست دارد، پس از آزادسازی این استان سال‌ها طول خواهد کشید.

خلف الطرموز، رئیس کمیته بازسازی در شورای استانداری الانبار اعلام کرد: براساس آمارهای اولیه میزان ویرانی که در شهرهای این استان رخ داده از 40 درصد تجاوز می‌کند و بازسازی این استان نیاز به بیش از 18 میلیارد دلار دارد.

از سوی دیگر، به دنبال کنترل داعش بر منطقه الوفاء در غرب الانبار این گروه مانع خروج 500 خانواده از این ناحیه شد تا از آنها به عنوان سپر انسانی در حملات خود استفاده کند.

حسین کسار، مدیر منطقه الوفاء از حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواسته بود تا تجهیزات نظامی فوری برای آزادسازی این منطقه از اعضای داعش ارسال کند.

به گزارش شاهدان عینی، گروه داعش گروهی از نیروهای پلیس فدرال در غرب رمادی را محاصره کرده است.

همچنین فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار اعلام کرد که قبایل عراقی مخالفت خود را با برکناری احمد الدلیمی، استاندار الانبار اعلام و تهدید کرده‌اند در صورتی که از این اقدام کناره‌گیری نشود به جنگ علیه داعش ادامه نخواهند داد.

قبایل عراقی خواهان دادن فرصت بیشتری به احمد الدلیمی شدند.

نعیم الکعود، رهبر قبیله البونمر در الانبار گفت: شورای استانداری چنین اقدامی را اتخاذ کرده است در حالی که باید گفت‌وگوها و مشورت‌هایی با استاندار و طرف‌های دیگر صورت بگیرد برای همین خواهان دادن فرصت بیشتری به وی هستیم.

انتهای پیام

کد N630242

وبگردی