آفتاب

مسکو: عملکرد کی‌یف در قبال شرق اوکراین غیرمسئولانه است

مسکو: عملکرد کی‌یف در قبال شرق اوکراین غیرمسئولانه است

نخست‌وزیر روسیه در مطلبی که در یکی از روزنامه‌های این کشور چاپ شد، نوشت: کمپین نظامی کنونی اوکراین و محاصره اقتصادی لوهانسک و دونتسک نشان‌دهنده این است که کی‌یف از اقدام مسئولانه برای مدیریت مناطق شاهد درگیری بازمانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در سرمقاله روزنامه نزاویسیمایا نوشت تحریم اقتصادی که از سوی اوکراین علیه مناطق شرقی این کشور اعمال می‌شود نشان می‌دهد که دولت کی‌یف تمایلی به انجام مسئولیت‌های خود در قبال حکومت و این مناطق ندارد.

مدودف اظهار کرد: مقام‌های اوکراینی اگر واقعا مناطق شرقی را جزو خاک خود بدانند باید متوجه این مساله باشند که بازگرداندن وضعیت عادی اولویت اصلی آن‌ها در چارچوب مسئولیت‌هایشان است.

نخست وزیر روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: با توجه به آخرین اقدام‌های انجام گرفته توسط دولت کی‌یف می‌توان برداشت کرد که اوکراین آمادگی پذیرفتن مسئولیت‌ مناطق شرقی را ندارد و به همین دلیل است که دست به محاصره اقتصادی لوهانسک و دونتسک زده است. این در حالی است که شهروندان این مناطق بنا به گفته مقامات کی‌یف اوکراینی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: آیا این کافی نیست که شهروندان توسط هم وطنان خود به ضرب گلوله کشته می‌شوند؟ آیا ضرورت دارد که تمام منطقه را به لحاظ اقتصادی ویران کرد؟

مدودف نوشت: دستور دولت اوکراین برای توقف فعالیت سازمان‌های دولتی با این امید صادر شده که فقر و گرسنگی ساکنان مناطق شرقی را بیشتر کند. این مطالب مدودف در مقاله‌ای با عنوان «روسیه و اوکراین: همزیستی بر اساس قوانین جدید» منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N630097

وبگردی