آفتاب

هشترود در مسیر توسعه

هشترود در مسیر توسعه

نماینده‌ی مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از راه‌هایی مانند دامداری و دامپروری و حفظ کشاورزی اقتصاد هشترود را تقویت کنیم.

«غلامحسین شیری علی‌آباد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بیش از 50 واحد صنعتی در شهرک پروفسور هشترودی فعال است و زمینه برای ایجاد کارخانجات دیگر در منطقه‌ی هشترود فراهم شده است.

وی افزود: مشکل آب شرب هشترود در آینده‌ی نزدیک با لوله‌کشی از سد «کلقان» خاتمه می‌یابد و مردم منطقه به‌زودی شاهد تحولات عظیم در ایجاد کارخانجات مادر در هشترود می‌شوند که نمونه‌ی آن منعقد شدن قرارداد ساخت کارخانه‌ی کاغذسازی در منطقه است که به‌صورت مستقیم 350 نفر در آنجا مشغول به کار می‌شوند.

نماینده‌ی مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مسائل زیر بنایی نیز کارهای زیادی برای توسعه‌ی منطقه انجام شده که برقرسانی به محدوده سد سهند یکی از آنهاست که بیش از 300 هکتار آبرسانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و تأمین برق کارخانجات آسانسورسازی و فولاد هشترود هم یکی دیگر از کارهای انجام شده در چند ماهه اخیر است.

شیری یادآور شد: ساخت آزاد راه «مراغه - هشترود» هم در دستور کار وزارت راه و شهر سازی قرار دارد که در مرحله‌ی نقشه‌برداری در حال دنبال شدن است و قصور بانک سپه در اختصاص اعتبار علت تأخیر در خصوص ساخت این آزادراه است که این مشکل هم به‌زودی برطرف می‌شود.

رئیس کمیسیون عشایری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان هشترود و چاراویماق جزو استثنایی‌ترین مناطق جهان هستند که در لایه‌های زیرین این دو شهرستان معدن و روی زمین این مناطق هم سرشار از خاک مستعد حاصلخیز است و بطور کلی هشترود و چاراویماق به عنوان بهشت معادن ایران معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد 10 رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هشترود که 6 رشته از آن در مقطع کار شناسی ارشد است، نوید روزهای خوشی برای این دانشگاه را دارد و 4 رشته آن مربوط به رشته‌های بنیادین علمی است که تا به حال در دانشگاه‌های این شهرستان نبوده است.

شیری اظهار کرد: اداره‌ی راه و شهر سازی هشترود با آسفالت کردن اکثر راه‌های روستایی و راهسازی برای روستائیان کاری اساسی در منطقه انجام داده و توانسته روستانشینان را از راه مناسب برخوردار کند.

وی یاد آور شد: تا پایان سال آینده با گازرسانی به 100 روستای دیگر هشترود همه‌ی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند و به شبکه گازی کشور متصل می‌شوند.

رئیس کمیسیون عشایری مجلس شورای اسلامی از احداث 27 خانه بهداشت روستایی در مناطق روستایی و عشایری هشترود خبر داد و خاطرنشان کرد: چندین میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌های هشترود و چاراویماق هزینه شده و مجوز برای ساخت درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N630070

وبگردی