آفتاب
همزمان با شور اربعین حسینی

سومین کنگره بین المللی دانشجویان جهان اسلام در حرم اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد

سومین کنگره بین المللی دانشجویان جهان اسلام در حرم اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد

سومین کنگره بین المللی دانشجویان جهان اسلام همزمان با شور زایران اربعین حسینی در سالن خاتم الانبیای حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایرانایسنا) این مراسم با حضور دانشجویان پنج قاره جهان، جمعی از مسئولان شهر کربلا و مدیران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمود محمدی عراقی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی اظهار کرد: باید از مسلمانان جهان اسلام و دیگر کشورها برای پیوستن به این اتحادیه دعوت شود.

وی مسئولیت اتحادیه را خطیر ارزیابی و خاطرنشان کرد: امروز پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» دنیا را تسخیر کرده و رسالت بزرگ دانشجویان و دانشگاهیان شناخت توطئه‌ها و شگردهای دشمن است، این در حالی است که دشمن به دنبال ایجاد جنگ داخلی بین مسلمانان است تا مرز جبهه ما را از مرز رژیم اشغالگر قدس تغییر دهد.

وی راهپیمایی عظیم چند میلیونی اربعین حسینی را «پدیده عجیب روز» دانست و گفت: امام خمینی (ره) در زمان جنگ فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد اما باید اعتراف کنم معنای عمیق این سخن امام (ره) را در راهپیمایی عظیم اربعین متوجه شدم.

محمدی‌ عراقی یادآور شد: روزی فرا خواهد رسید که پیام حسینی به دوستان، پیام «وحدت» و به دشمنان پیام «هیهات من ذله» است.

در ادامه این مراسم حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی اصلی‌ترین رسالت دانشجویان مسلمان را جهاد فرهنگی بر مبنای قرآن و فرهنگ اربعین دانست.

وی با بیان این‌که «تحول بزرگی در دنیا رخ داده که براساس آن مسیر تاریخ در حال تغییر است»، درک این شرایط را ضروری دانست و افزود: دانشجویان پیشرونده و فعال در گام نخست باید شرایط جهانی را به درستی درک کنند و با اتحاد، همدلی و تعامل به دنبال نرم افزارهایی برای معرفی اسلام باشند.

مقدم‌فر تصریح کرد: امروز حاکمیت مطلق قدرت‌های بزرگ از بین رفته است و آمریکا دیگر نمی‌تواند خود را کدخدای جهان بخواند و سرنوشت ملت‌ها را به اقتضای منافع و میل خود رقم بزند بلکه امروز شاهد گسترش ارزش های معنوی در سراسر جهان و تحقق وعده‌های الهی هستیم.

در پایان این مراسم بیانیه ای صادر و قرائت شد که در آن آمده است: «دنیایی که در آن نه مارکسیست جاذبه دارد، نه لیبرال، دموکراسی غرب و بالعکس بیشترین جاذبه متعلق به اسلام، قرآن و مکتب وحی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

دانشجویان مسلمان با ویژگی خاص جوانانه خود به عنوان نخبگان جامعه در سرتاسر جهان علیرغم تمام موانع و دام هایی که در برابر آن قرار داده شده با همت و غیرت بلند و عزم پولادین می توانند سهم بزرگی در این روند جدید جهانی و تحول بزرگ برای آزادی انسان ها از چنگال دیکتاتوری منطقه ای و نابودی صهیونیسم و استکبارجهانی، تحت حاکمیت ارزش‌های معنوی الهی و اسلامی داشته باشند.

پدیده‌های نوینی مثل پیاده‌روی عاشقانه میلیون‌ها انسان آزاده آرمان‌خواه از سراسر دانشجو تشکیل می‌دهند، از نشانه‌های این تحول عظیم است.

در جمع بندی مطالب مطرح شده در این کنگره عظیم به مواردی از این دست می توان اشاره کرد:

نخست این‌که رسالت اصلی و اساسی امروز دانشجویان مسلمان جهان همانا جهاد فرهنگی است.

دوم این‌که دشمن شناسی و دشمن ستیزی از ضروریات حرکت پیش رونده و پیش برنده دانشجوی مسلمان است.

سوم این‌که وحدت جهان اسلام و یافتن راهکارهای مکمل برای تحقق آن موضوعی است که همواره باید ر دستور کار دانشجویان مسلمان قرار گیرد.

چهارم این‌که مسئله فلسطین و بیداری اسلامی کشورهای مسلمان نباید مورد غفلت قرار گیرد. ذلت و سستی خانه عنکبوتی امریکا و صهیونیست در جنگ های 33 روزه، 22 روزه و 51 روزه ایر به خوبی نشان داد که علائم نابودی رژیم صهیونیستی بروز و ظهور یافته است.

پنجم این‌که در پایان وعده الهی یادآور شده است که اگر خدا را یاری کنید هیچ چیز بر شما غالب نخواد شد. باید به خدا حسن ظن داشت و به او اعتماد کرد و با تاسی از سالار شهیدان و مکتب عاشورا، با خوی وحدت و پیوستگی، پیروزی های پی در پی را تجربه کرد. بی تردید آینده متعلق به اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام است که "ان الارض یرثها عبادی الصالحون"

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته»

انتهای پیام

کد N629880

وبگردی