آفتاب

عضویت 300 چینی در گروه تروریستی داعش

عضویت 300 چینی در گروه تروریستی داعش

روزنامه حزب کمونیست چین امروز (دوشنبه) گزارش داد، حدود 300 چینی در کنار شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه می‌جنگند و تهدیدی علیه امنیت چین محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین گزارش داد، پکن نگرانی خود را از افزایش فعالیت داعش در خاورمیانه بیان کرده و نگران اثرات آن بر روی منطقه سین‌کیانگ چین است. با این حال این کشور تمایلی به پیوستن به ائتلاف ضد داعش ندارد.

طبق گزارش این روزنامه حزب حاکم کمونیست، چینی‌های عضو جنبش اسلامی ترکستان شرقی از طریق ترکیه به سوریه سفر کرده‌ و به داعش پیوسته‌اند.

در این گزارش آمده است: بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع مختلف از جمله افسران امنیتی منطقه کردستان عراق، سوریه و لبنان، حدود 300 افراطگر چینی همراه با داعش در عراق و سوریه می‌جنگند.

مقام‌های چین، جنبش ترکستان شرقی را عامل حملات سین‌کیانگ می‌دانند؛ منطقه‌ای که محل اسکان اویغورهای مسلمان است. با این حال دولت پکن اطلاع دقیقی ندارد که چه تعداد چینی در خاورمیانه در کنار گروه‌های تروریستی حضور دارند.

در ماه ژوئیه نیز سفیر چین در خاورمیانه اعلام کرد، حدود 100 تن از شهروندان چینی که اکثرا جزو جنبش ترکستان شرقی هستند، به خاورمیانه رفته‌اند تا به داعش بپیوندند یا آموزش ببینند.

انتهای پیام

کد N629834

وبگردی