آفتاب
ظريف در جمع مشاوران امور ايثارگران وزارتخانه ها:

فرهنگ ايثار و شهادت بزرگترين عامل قدرت ايران است

فرهنگ ايثار و شهادت بزرگترين عامل قدرت ايران است

وزير خارجه کشورمان ضمن اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بزرگترین عاملی که برای جمهوری اسلامی ایران توان ایجاد می کند؛ بیان داشت، البته این صحبت به این معنا نیست که چیزهای دیگر مهم هست یا نیست.

به گزارش خبرگزاري مهر، گردهمایی مشاوران امور ایثارگران وزارت خانه ها و دستگاههای مختلف کشور امروز به میزبانی وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم که سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ،حسن قشقاوی معاون مجلس ،کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور ،مشاوران امور ایثارگران وزارتخانه های کشور حضور داشتند .پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، نشست با سخنرانی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آغاز گردید.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا ضمن خوش آمد گویی و خدا قوت به همه مشاوران امور  ایثارگران در دستگاه های مختلف گفت ؛ بنده به محضر والای همه شهداء و شما عزیزان که مسئولیت مستقیم خدمت به ایثارگران و خانواده معزز شهدا را بر عهده دارید، ادای احترام می كنم.

محمد جواد ظریف اضافه کرد: وزارت امور خارجه افتخار می کند که بیش از 40درصد از کارمندانش از ایثار گران هستند و امیدواریم که بتوانیم در حد توان محدود خودمان در خدمت ایثارگران و خانواده های معظمشان که در وزارت خارجه خدمت می کنند، باشیم.

وزیرخارجه کشورمان همچنین با تاکید بر این موضوع که فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در دستگاه سیاست خارجی جایگاه ویژه و برجسته ای دارد؛ عنوان داشت، خانواده شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی از وزارت امور خارجه توقع دارد که فرهنگ ایثارگری، مقاومت و شهادت را در سر لوحه دیدگاه خودش قرار دهد.

 محمد جواد ظریف ادامه داد : باید به این پرسش پاسخ دهیم که در جهان پیچیده ی امروز که الزاماً بازیگران آن با دیدگاه ها و نگرش های ما  سر سازگاری ندارند، چه واقعیتی برای جمهوری اسلامی ایران قدرت و توان ایجاد می کند.

 وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بزرگترین عاملی که برای جمهوری اسلامی ایران توان ایجاد می کند؛ بیان داشت، البته این صحبت به این معنا نیست که چیزهای دیگر مهم هست یا نیست. بلکه  به این معنا است که برای ما که در مکتب ابا اعبدالله الحسین و فرزند صالحش امام خمینی(ره) درس زندگی آموختیم، هیچ ارزشی، توانی و قدرتی بالاتر از این نیست که تنها قادر حقیقی جهان را خداوند بدانیم و بقیه را در برابر آن قدرت لایزال  بی ارزش بدانیم . بنابراین باید این قدرت را توان برتر جمهوری اسلامی ایران  بدانیم. 

محمد جواد ظریف ادامه داد، بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی جبهه کفر در برابر ایران متحدشدند . در تاریخ روابط بین الملل بعد از جنگ جهانی دوم کمتر دورانی را شاهد هستیم که یک کشور باعث شده باشد، همه قدرت های جهانی همه اختلافات را کنار بگذارند و علیه آن متحد شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما شاهد بودیم که در جنگ تحمیلی ، قطعنامه 598 و بحث هسته ای همه 5 کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد  با هم متحد شدند. بنابراین اگر شما امروز به وضعیت جهان نگاه کنید، می بینید که جز باور به فرهنگ ایثار و شهادت نمی تواند وزارت امور خارجه و مجموعه دیپلماسی کشور را سرپا نگه دارد.

وی در پایان گفت: بنده این را افتخاری می دانم که امروز در خدمت شما نمایندگان ایثارگران که مبنای فرهنگ ایثار هستید، بودم.

در ادامه این جلسه مسئولان کارگروههای مختلف نشستهای دوره ای مشاوران امور ایثارگران وزارتخانه ها و سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدگاهها ،نظرات و انتظارات خود در خصوص موضوعات مختلف مربوط به ایثارگران در حوزه وزارت امور خارجه را بیان کردند . حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در امور مجلس ، کنسولی و ایرانیان خارج از کشور  نیز در پایان جلسه در سخنانی با تاکید بر توجه ویژه وزارت امور خارجه به امور ایثارگران ، تاکید کرد ،این وزارتخانه با برگزاری جلسات تخصصی در حوزه های مختلف مسائل و امور مربوط به ایثارگران در خارج از کشور را پیگیری خواهد کرد . وی در بخش دیگری از سخنان خود آخرین تحولات مربوط به روند مذاکرات هسته ای کشورمان را برای حاضرین تشریح نمود .

کد N629818

وبگردی