آفتاب

کنترل کامل ارتش عراق بر سامراء و اطراف آن

کنترل کامل ارتش عراق بر سامراء و اطراف آن

پس از چند روز عملیات مشترک ارتش و نیروهای مردمی در سامراء، فرمانده عملیات این شهر اعلام کرد که شهر سامراء و اطراف آن به کنترل کامل ارتش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه نیوز عراق، سرلشکر عماد الزهیری، فرمانده نیروهای موسوم به "عملیات سامراء" در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور استاندار صلاح الدین و مسئولان این شهر تاکید کرد که ارتش، پلیس محلی و فدرال و نیروهای مردمی در نقاط مختلف شهر و اطراف آن مستقر شده‌اند و تدابیر لازم برای هماهنگی میان آنها نیز اتخاذ شده‌ است.

وی گفت: برای ایجاد هماهنگی میان نیروهای موجود در شهر، در تمامی ایست‌های بازرسی افرادی از پلیس محلی، ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مردمی و یک عضو سازمان اطلاعات حضور خواهند داشت.

ارتش عراق با همکاری نیروهای مردمی به ویژه افراد تحت رهبری مقتدی صدر، پیش از فرارسیدن اربعین عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی جنوب سامراء به اجرا گذاشتند که طی آن چندین تن از اعضای داعش و چند نیروی دولتی کشته شدند.

با قدرت گرفتن داعش در غرب و شمال عراق مناطقی از جنوب و جنوب غرب این شهرستان نیز که در استان صلاح الدین عراق قرار دارد، به چنگ داعش افتاد.

انتهای پیام

کد N629808

وبگردی