آفتاب
نماینده جنبش حماس:

هدف مقاومت آزادسازی همه فلسطین است/ امریکا از جنگ با تروریسم حرف نزند

هدف مقاومت آزادسازی همه فلسطین است/ امریکا از جنگ با تروریسم حرف نزند

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در تهران ضمن مضحک توصیف کردن ادعای آمریکا در مقابله با تروریسم به مسئله فلسطین اشاره و تصریح کرد که آزادی همه فلسطین هدف مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ملی پرسیکه های سنگ با موضوع انتفاضه فلسطین با حضور برخی از مقامات سیاسی داخلی و خارجی و جمعی از شعرای پریسکه سرا صبح امروز دوشنبه در مرکز همایشهای فجر برگزار شد.

"خالد القدومی" نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، "ناصر أبو شریف" نمانیده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، "مجتبی رحماندوست" نماینده مجلس و دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین و "محمد اخباری" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله میهمانان این همایش بودند.

القدومی در این نشست ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش اشعاری حماسی را از برخی شاعرانی که در زمینه انتفاضه فلسطین شعر سروده اند از جمله محمد اقبال و نزار قبانی قرائت کرد.

وی در ادامه گفت: استحضار دارید که این روزها مصادف است با انتفاضه سنگ و همچنین سالروز تشکیل جنبش حماس که به عقیده ما این جنبش متعلق به شما هم هست.

القدومی افزود: انتفاضه یک واژه معنادار است که حماس و مقاومت درصدد تصحیح و عملی کردن آن است و تلاش می کند خطوط قرمز و شیوه های مقاومت و رهایی را ترسیم کند.

 نماینده جنبش حماس  در ادامه صحبتهای خود به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی را در هر قالب و شکلی به عنوان خط قرمز مقاومت توصیف و تصریح کرد: اسرائیل یک رژیم اشغالگر و جنایتکار است که باید از خاک فلسطین بیرون رانده شود.

وی اظهار داشت: اینکه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با واژه هایی همچون قدس شرقی، قدس غربی، زیر زمین و روی زمین، قدس را چند تکه کند توطئه ای بیش نیست و ما تحت هیچ شرایطی این را نمی پذیریم و تنها قدس را به رسمیت می شناسیم که از اجداد خود به ارث برده ایم.

 القدومی تاکید کرد: هدف ما آزادسازی همه فلسطین است و زیر بار هیچ کدام از این تقسیم بندیها نمی رویم و ابزارها و راهکارهای ما هم برای آزادسازی فلسطین مقاومت است. مقاومتی که از آن سخن می گوییم در همه عرصه ها نمود دارد چه مقاومت نظامی و تسلیحاتی، چه فرهنگی، چه سیاسی و دیپلماتیک و چه با قلم.

وی ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری جمهوری اسلانمی ایران درخصوص تسلیح کرانه باختری گفت: ایشان با بیان این مسئله به مسئله اصلی درگیری میان ما و رژیم صهیونیستی که همان بعد استراتژیک در این درگیری است اشاره کرده اند.

القدومی افزود: ما در حال حاضر شاهد فراگیر شدن جریان مقاومت در کل فلسطین هستیم. در حال حاضر شاهد انتفاضه در کرانه باختری و قدس هستیم و هر که با هر چه که در توان دارد در این انتفاضه مشارکت می کند.

نماینده جنبش حماس ضمن اشاره به مسائل داخلی فلسطین تصریح کرد: وحدت میان فلسطینیها از هر سلاح دیگری قدرتمندتر است و مقاومت قطب نمای ما است که تفنگ خود را به سمت اسرائیل نشانه بگیریم.

وی افزود: هرچقدر هم میان کشورهای اسلامی اختلاف وجود داشته باشد اما فلسطین مسئله ای است که می تواند عامل اتحاد امت و جوامع اسلامی باشد؛ آن هم در حالی که دشمن ما وحدت میان ما را هدف گرفته و درصدد برانگیختن اختلافات طایفه ای و مذهبی است.

القدومی با اشاره به ادعای آمریکا در نبرد با تروریسم این مدعا را مضحک توصیف و تصریح کرد: این که آمریکا خود درصدد مقابله با تروریسم بر آمده یک مضحکه است. آنها این اصطلاحات را بر ما تحمیل می کنند و حق ندارند که به ما یاد دهند که تروریست کیست و این ما هستیم که باید به آنها بگوییم که تروریست واقعی کیست.

وی در ادامه افزود: امروز ما با دو مشکل مواجه هستیم. یکی هویت جمعی که ورای هویت ملی ما است و ما باید از این هویت دفاع کنیم چرا که استکبار این هویت جمعی را هدف گرفته است و دوم امنیت ملی کشورهای اسلامی است. یعنی خطر رژیم صهیونیستی تنها منحصر به مرزهای فلسطین نیست بلکه تمام کشورهای اسلامی را شامل می شود.

ابو شریف نیز در این نشست اعلام کرد که صهیونیستها به تبعیت از اربابشان آمریکا تصور می کردند که فلسطینیان به سرنوشت سرخ پوستان بومی دچار خواهند شد ولی شعر عکس این مسئله را ثابت کرد و نشان داد ملتی که قلمهای ادبیات را درباره آرمانهایش به حرکت در می آورد شکست ناپذیر است.

کد N629697

وبگردی