آفتاب
آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار نماینده ایران در کنفرانس قاهره:

جریان تقریب میان مذاهب باید تقویت شود

جریان تقریب میان مذاهب باید تقویت شود

دیدگاه مراجع تقلید بر نزدیکی و وحدت جهان اسلام در مقابل پدیده های تکفیر متمرکز است، چرا که داعش و تکفیریها که از طرف آمریکا و برخی کشور های منطقه حمایت می شوند، خطری برای همه امت محسوب می شوند.

آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید بر تقریب میان مذاهب اسلامی و روابط دو کشور ایران و مصر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، وی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بین‌المللی قاهره خاطرنشان کرد: اگر جریان تقریب ایت الله بروجردی بار دیگر در مصر جان بگیرد برای جهان اسلام مفید است.

وی اظهار کرد: آیت الله بروجردی معتقد به تقریب و وحدت میان امت اسلام بود و در برابر برخی منتقدین مساله تقریب، بر این باور بودند که نباید جریان تقریب بویژه در مصر کمرنگ شود.

وی خطاب به نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره گفت: امید است این دعوت و سفر شما نتایج خوبی به دنبال داشته باشد.

آیت الله موسوی اردبیلی گفت: دیدگاه مراجع تقلید بر نزدیکی و وحدت جهان اسلام در مقابل پدیده‌های تکفیر متمرکز است، چرا که داعش و تکفیری‌ها که از طرف آمریکا و برخی کشور‌های منطقه حمایت می‌شوند، خطری برای همه امت محسوب می‌شوند.

وی همچنین در جریان آخرین تحولات مصر، وضعیت فقه اصول در الازهر مصر و سایر گروه‌ها و جریان‌ها در این کشور قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس ضد تفکیر قاهره گزارشی از سخنرانی‌ها، دیدار‌ها، مصاحبه‌ها و مشاهدات خود در کنفرانس بین المللی قاهره را ارائه داد

کد N629656

وبگردی