آفتاب

قوانین سخت داعش در مدارس و دانشگاه‌های موصل

قوانین سخت داعش در مدارس و دانشگاه‌های موصل

گروه تروریستی داعش در ادامه اقدامات خشونت‌بار خود قوانین سختی را در مدارس و دانشگاه‌های موصل در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس موصل، یکی از بزرگترین شهرهای تحت کنترل داعش این گروه با ارسال پیامی به معلمان، به آنان هشدار داد در صورتی که به کار خود بازنگردند، شغل خود را از دست خواهند داد.

داعش در پیام خود اعلام کرده که باید پرچم سیاهی که نماد این گروه است بالای ساختمان مدارس برافراشته شود و دانش‌آموزان دختر و پسر از یکدیگر جدا شوند.

این گروه تروریستی اعلام کرد که دانش‌آموزان دختر باید به جای پوشیدن دامن و لباس‌های خاکستری رنگ عبای سیاه به تن کرده و صورت‌های خود را بپوشانند.

داعش اعلام کرده که انجام بازی‌های ورزشی نیز تنها برای پسران باشد و کلاس‌های فوق برنامه نیز همگی باید لغو شوند.

اما در دانشگاه موصل که یکی از مهم‌ترین نهادهای عراق محسوب می‌شود، داعش دستور داده که تمام دانشکده‌های هنر، علوم سیاسی و حقوق بسته شوند چراکه آنها را دروسی غیراسلامی خوانده است.

معلمان موصل در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند از طرفی اگر بر سر کارهای خود بازنگردند این به معنای مخالفت با داعش و کشته شدن توسط آنهاست و از طرف دیگر اگر به کار خود بازگردند با عصبانیت و خشم دولت که حقوق آنها را می‌پردازد روبه‌رو می‌شوند.

تعداد زیادی از معلمان موصل به خاطر طرح اصلاح نظام مدارس که توسط داعش در حال اجرا شدن است در هراس و نگرانی به سر می‌برند.

داعش همواره سعی دارد تا قدرت را در اختیار خود و حاکمیت سنی قرار دهد و در نتیجه اقداماتش تنها ترس و نگرانی و محرومیت است که نصیب حدود یک میلیون ساکن باقی مانده در موصل شده است.

به دنبال اقدامات مخرب داعش برق نیز به مدت یک ماه قطع شده و وضعیت آب آشامیدنی شهروندان نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

گروه تروریستی داعش از طریق سوریه سوخت را برای خودروهای خود فراهم می‌کند که این امر به افزایش قیمت سوخت منجر شده است.

قیمت مواد خوراکی نیز افزایش یافته چراکه داعش بر کامیون‌ها که وارد کشور می‌شوند مالیات زیادی را تحمیل می‌کند.

همچنین درخصوص پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی نیز تناقض‌هایی وجود دارد. با وجود اینکه داعش متعهد شده تا نقش دولت عراق را کمتر کند اما باز هم در پرداخت حقوق پزشکان، پرستاران و معلمان و دیگر کارکنان به دولت متکی است.

محمد یکی از معلمان مدارس موصل گفت: یکی از اعضای داعش بر روند پرداخت حقوق‌ها نظارت دارند و حقوق هر کس را که بر سر کار خود حاضر نشود، به او نمی‌دهند.

گروه تروریستی داعش در بیمارستان‌ها، مدارس و ادارات اشخاصی را برای نظارت بر عملکرد آنان گماشته است.

داعش در اداره آموزش و پرورش شخصی مصری ملقب به «ذوالقرنین» را تعیین کرده تا تغییرات گسترده‌ای در کتب مدارس ایجاد کند.

وی به عنوان مثال دستور داده تا نام «عراق» از کتاب‌ها خط زده شود.

این معلم در ادامه افزود: داعش با کمبود اعضا روبه‌رو است و از طریق گماشتن افراد مسلح خود در کنار مدارس تمام اقدامات را زیر نظر دارد آنها به طور مداوم به جنگ مشغول هستند اما تنها چیزی که برایشان اهمیت دارد به رسمیت شناخته شدن دولت آنهاست.

گروه تروریستی داعش در جریان پیشروی‌های خود به شهر الرقه سوریه پیشروی گسترده‌ای داشته اما ائتلاف و هم‌پیمانان آن همواره داعش و مقرهای آنان را هدف خود قرار می‌دهند.

از زمان حملات ائتلاف علیه داعش اعضای این گروه تروریستی تا حدودی کاهش یافته است. داعشی‌ها سوار بر خودروهای شهروندان در خانه‌های مسیحیان و شیعیانی که اکنون خالی از سکنه شده اقامت کرده و حتی زنان آنها را نیز به همسری خود درآورده‌اند.

حدود ده‌ها تن از داعشی‌ها در داخل کلیساها جولان می‌دهند و تمام اینها به خاطر ضعف آمریکا در هدف قرار دادن مقرهای آنان است.

انتهای پیام

کد N629373

وبگردی