آفتاب
همایش ملی پریسکه‌های سنگ با محوریت انتفاضه قدس

قدومی: دفاع از فلسطین دفاع از تهران و اسلام است

قدومی: دفاع از فلسطین دفاع از تهران و اسلام است

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: دفاع از فلسطین به معنای دفاع از تهران و کیان اسلام است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌خالد قدومی در سخنانی در همایش ملی پریسکه‌های سنگ با محور انتفاضه قدس بیان کرد : ادبیات و شعر در واقع همانند ماشینی است که فرهنگ ‌ها در آن به حرکت در می‌آیند. مکتب اسلام نیز منشاء سرآغاز پیدایش شعر است که از زمان رسالت پیامبر (ص) شروع شد.

وی در ادامه با قرائت اشعاری از محمد اقبال و نزار قبانی به سالروز تاسیس اعلام موجودیت حماس اشاره کرد و گفت:‌ جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت از همان ابتدا خطوط قرمز خود را مشخص کرده و اعلام داشته اند که راه مقاومت تنها راه رهایی از ظلم است. همچنین انتفاضه خطوط قرمزی دارد که همان به رسمیت نشناختن و مشروعیت ندادن به رژیم صهیونیستی است چرا که این رژیم موجودیت بیگانه‌ای است که از فرامرزها آمده و باید از فلسطین خارج شود .

قدومی با بیان اینکه منظور از آزادی فلسطین آزادی کل فلسطین است و این خود نیز خط قرمز به شمار می آید گفت:‌قدس هم یک خط قرمز است و جای مذاکره ای در آن وجود ندارد . منطقه ای که ما آن را می شناسیم منطقه ای است که جایگزینی برای آن ندارد. قدس همان قدس تاریخی است که ما آن را می شناسیم و راهکار ما در مقابل آن نیز همان مقاومت نظامی و مسلحانه است که پایه و رکن اساسی آن جهاد است.

وی ادامه داد: مقاومت وسیله ای است مرتبط با اشغالگری و مقاومت به معنای تلاش تا آزادی کامل فلسطین از بحر تا نهر است. آنگاه که از انتفاضه و رهایی فلسطین سخن می گوییم می بینیم که همه ملت فلسطین با همه آنچه که در توان دارند وارد صحنه می‌شوند و اینجا است که اهمیت سخنان مقام معظم رهبری درباره مسلح کردن کرانه باختری بارزتر می‌شود .

نماینده جنبش حماس در تهران همچنین وحدت میان گروه‌های فلسطینی را تنها راه حل پیش روی گروه های فلسطینی برای حل مسائل داخلی شان عنوان کرد و افزود: ما فلسطینی ها از هر مکتب و حزبی که باشیم از فرزندان فلسطین هستیم و این وحدت نیرومندتر از هر سلاحی در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اختلافات میان کشورهای اسلامی ارتباطی با مسائله فلسطین پیدا نمی‌کند گفت : در رابطه با مسئله فلسطین کشورهای اسلامی با هم یکی هستند و این مایه خوشبختی است که فلسطین به پروژه ای برای وحدت اسلامی تبدیل شده است. اوضاع منطقه ، اوضاع حساسی است و امروز دشمن وحدت میان ما را نشانه گرفته و در این باره وارد تفرقه افکنی های میان شیعه و سنی شده است که متاسفانه برخی از ساده لوحان کشورهای عربی و اسلامی به این تفرقه افکنی ها دامن می زنند و ناخواسته وارد کننده اصطلاحات غرب از جمله جنگ علیه تروریست شده اند و آیا مگر آمریکا و اسرائیل خودشان تروریست نیستند .

قدومی افزود:‌ افراط گرایی و تروریست از اصطلاحات بیگانه ای هستند که باید برای از بین بردنش به جنگشان برویم و باید به طرف مقابل یاد بدهیم که این اصطلاحات مختص خودشان است. آنچه امروز از سوی جهان استکباری نشانه گرفته شده اسلام ناب محمدی است که معمار کبیر انقلاب به آن اشاره داشته است.

وی در ادامه به چالش های پیش روی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: این چالش‌ها همان هویت جمعی و اسلامی ماست و از سوی دیگر امنیت ملی جهان اسلام هستند و باید بدانیم که خطر رژیم صهیونیستی در محدوده فلسطین نیست بلکه خطری بالقوه برای همه جهان اسلام است و پایتخت های همه کشورها از جمله دوحه ، آنکارا، ریاض و تهران در معرض این خطر قرار دارند و باید در صدد دفاع از خود باشیم . دفاع از فلسطین به معنای دفاع از تهران و کیان اسلام است . خوشبختانه مسئولان ایرانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی متوجه این مسئله شده و در صدد حمایت از ملت فلسطین و انتفاضه بر آمدند و این جای تشکر دارد.

قدومی پس از پایان سخنرانی‌اش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چه زمانی می توان نتیجه این انتفاضه را جشن گرفت گفت: راه مقاومت راه طولانی است. ما بخش هایی از ثمره های این مقاومت را دیده ایم و اولین ثمره آن پایان بخشی به اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی بود که این شکست ناپذیری حتی از سوی ارتش های بزرگ جهان شکسته نشد اما مردم غزه در طول دو ماه مقاومت توانستند به آن پایان دهند. به لحاظ عملیاتی نیز توانستیم اشغالگران صهیونیست را از کل غزه بیرون کنیم و در عرصه نظامی نیز به موشک هایی با برد بالا دست یابیم. در عرصه مقاومت هم اگرچه خودمان آغازگر بودیم اما الان ایران و دیگر کشورهای اسلامی از آن حمایت می‌کنند و مقاومت به عنصر قوی تبدیل شده که کسی نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد:‌ همچنین رژیم صهیونیستی سعی کرد تا مسجد‌الاقصی را تقسیم کند و سهمی را برای خود بردارد اما امروز شاهد آنیم که صدها نگهبان مانع از ورود صهیونیست ها می‌شوند . آنچه مهم است آن است که ما پای در راه درستی نهاده ایم و بخشی از ثمره آن را دیده ایم .

قدومی در ادامه در درخواستش از کشور های عربی و اسلامی گفت:‌ این کشورها باید اختلافات را کنار گذاشته و در راستای وحدت برآیند. هدف این کشورها باید کمک به مردم فلسطین باشد تا آن‌ها بتوانند با نیرومندی خود رژیم صهیونیستی را از فلسطین بیرون برانند.

انتهای پیام

کد N629283

وبگردی