آفتاب

فرار یک مرد آمریکایی به کره شمالی جنجال آفرین شد

فرار یک مرد آمریکایی به کره شمالی جنجال آفرین شد

واحد مرکزی خبر نوشت:

فرار یک مرد آمریکایی به کره شمالی جنجال آفرین شد. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، یک مرد بیست و نه ساله آمریکایی به نام آرتورو پییر مارتینز ماه گذشته به صورت غیرقانونی وارد کره شمالی شد. وی روز گذشته به ورود غیرقانونی خود به این کشور منزوی اعتراف کرد. وی در سخنانش در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، وضع این کشو را ستوده و سخنانی ضدآمریکایی به زبان آورد. این مرد آمریکایی قبلا نیز یک بار کوشش کرده بود وارد کره شمالی شود. به گفته مادر این مرد جوان، او ثبات روحی و روانی ندارد و دچار مشکلات شناختی است و داروهایش تمام شده است. این مرد روز گذشته در پیونگ یانگ کنفرانسی خبری برگزار کند. او در جمع خبرنگاران مطالبی به زبان آورد که از طریق تلویزیونهای دولتی کره شمالی پخش شد. مقامات کره شمالی می گویند سخنان این مرد ارزشمند است.

مارتینز روز گذشته گفت:« آمریکا جنگ غیرقانونی علیه عراق به راه انداخت و این جنگ، مصداق روشنی است دال بر اینکه دولت ایالات متحده همانند شبکه مافیایی عمل می کند. آمریکا به گونه ای جنایتکارانه منابع یک کشور و ذخایر راهبردی و اقتصاد آن را غارت می کند.»

این شهروند آمریکایی در سخنانش در پیونگ یانگ درباره سازمان سیا و ماجرای کشته شدن جوان سیاهپوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری نیز سخن گفت. سی ان ان افزود سوال مطرح این است که چرا دولتی حاضر می شود به فردی که سابقه بی ثباتی روانی دارد چنین دوربینی بدهد و او را تا این حد مطرح کند. البته پاسخ این سوال کاملا روشن است و آن اینکه، دولت کره شمالی با ویژگی هایش این کاررا انجام داده است تا مطابق خواست خودش نشان بدهد آمریکا قدرت تجاوزگر امپریالیستی است و تصویر نمایش داده شده درباره کره شمالی و نقض حقوق بشر در این کشور نادرست است.

52261

کد N629252

وبگردی