آفتاب
نماینده چابهار:

احیای صنعت لنج‌سازی نیازمند حمایت مسئولان است

احیای صنعت لنج‌سازی نیازمند حمایت مسئولان است

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: صنعت لنج سازی از صنایع مهم کشور است که ارتقاء این صنعت می‌تواند به توسعه صادرات و واردات کشور و همچنین پیشرفت در زمینه اشتغال و تولید ملی نیز کمک کند.

یعقوب جدگال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: متاسفانه لنج داران از حمایت های دولت برخوردار نیستند و مجبورند از کشورهای دیگر لنج وارد کنند.

وی ادامه داد: موفقیت این صنعت بستگی به انگیزه افراد سرمایه گذار دارد اگر سرمایه گذاران از سوی دولت حمایت شوند صنعت لنج سازی احیا می شود.

نماینده مردم چابهار خاطر نشان کرد: هم اکنون چند کارگاه لنج سازی نیمه فعال در کنارک و چابهار وجود دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان، قطب تولید صنایع شیلاتی و ساخت انواع لنج‌های صیادی و باری است که از این رو باید حمایت همه جانبه از این صنایع انجام شود.

جدگال خاطرنشان کرد: صنعت لنج سازی یکی از صنایع مطرح این منطقه است که در حال حاضر با مشکلاتی در زمینه بازاریابی مشتری مواجه بوده و در وضعیت کنونی بحث تعمیرات را دنبال می‌کند.

نماینده مردم چابهار گفت: اگر از قابلیت های دریا استفاده بهینه شود می توان توسعه استان را رقم زد.

وی افزود: صنعت لنج سازی را می‌توان یکی از مهمترین صنایع دریایی استان عنوان کرد که درصورت رفع مشکلات پیش روی این بخش می توان حجم عظیمی از جوانان جویای کار را به امر اشتغال ترغیب کرد.

انتهای پیام

کد N629144

وبگردی