آفتاب
ولایتی:

قدرت ایران در منطقه برای هیچ کس قابل انکار نیست

قدرت ایران در منطقه برای هیچ کس قابل انکار نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرت ایران در منطقه برای هیچ‌کس قابل انکار نیست و ایران از یمن تا لبنان نفوذ اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کرد.

وی گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک آمادگی همکاری با مرکز پژوهش‌ها برای بررسی مسائل مهم کشور را دارد.

وی با اشاره به تهیه سیاست‌های کلی نظام توسط مجمع و تایید آن توسط مقام معظم رهبری گفت: برای اجرای این سیاست‌های کلی باید قوانینی تدوین شود.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی حرکت کشور در راستای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: باید بررسی کرد که آیا تا چند سال آینده به این اهداف دست می‌یابیم یا خیر و همچنین برای جبران عقب‌ماندگی 100 سال گذشته باید تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اسناد بالادستی کشور هر ساله بر لزوم کاهش وابستگی بودجه به نفت تاکید داشتند گفت: با اعمال تحریم‌ها مشخص شد که این سیاست‌ها تا چه حد مهم بوده است.

ولایتی با تاکید بر لزوم بررسی روند واگذاری‌ها به بخش خصوصی گفت: دولت ادعا دارد که در راستای خصوصی‌سازی قدم برمی‌دارد اما در نهایت کارنامه دولت‌ها نمایانگر افزایش تعداد کارمندان و واگذاری کارخانه‌ها از بخشی از دولت به بخش دیگر آن بوده است.

ولایتی همچنین با اشاره به تولید ابریشم و چینی اول جهان در ایران گفت: چرا امروز ما نباید چنین جایگاهی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: قدرتی که ما امروز در منطقه داریم برای هیچ کشوری قابل قبول نیست ایران از یمن تا لبنان نفوذ اساسی دارد.

کد N629073

وبگردی