آفتاب

تاکید فرانسه و آلمان بر تسریع روند اجرای اصلاحات در اوکراین

تاکید فرانسه و آلمان بر تسریع روند اجرای اصلاحات در اوکراین

صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهوری فرانسه به رئیس جمهوری اوکراین تاکید کردند تا برای تسهیل در روند احیای اقتصاد و دستیابی به کمک‌های خارجی، روند اصلاحات در این کشور را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "استفان زیبرت"، سخنگوی "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای گفت: مرکل به همراه "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین را به انجام سریعتر اصلاحات در این کشور ترغیب کردند و گفتند که تنها راه احیای اوضاع اقتصادی و دستیابی به کمک‌های بیشتر مالی از جانب جامعه بین الملل، اعمال اصلاحات است.

پارلمان اوکراین هفته گذشته تصویب کرد که برنامه جدید اقتصادی بر مبنای اصلاحات کشور با هدف تضمین میلیاردها دلار کمک مالی از صندوق جهانی پول و سایر حامیان مالی است.

این برنامه اعلام شده از جانب آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین شامل تغییر در سیستم مالیات‌گیری افزایش تعرفه‌های انرژی و خصوصی سازی کارخانجات دولتی با هدف امحای فساد است که به اوکراین کمک می‌کند تا خود را از آستانه ورشکستگی نجات دهد.

پوروشنکو به مرکل و اولاند گفت که در جریان درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان شرق اوکراین از زمان توافق آتش‌بس در هفته گذشته هیچ تلفاتی گزارش نشده است اگرچه مواردی از نقض آتش بس اعلام شده است.

سخنگوی صدراعظم آلمان ادامه داد: هر سه رهبر براین مساله تاکید کردند که توافق اصلی آتش بس در مینسک که سپتامبر به امضای طرفین درگیر در اوکراین رسید تنها راه برای دستیابی به راه حل پایدار در پایان دادن به بحران اوکراین است.

انتهای پیام

کد N629040

وبگردی