آفتاب
ابوترابی در سمینار آینده پژوهی:

شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری از اصول جمهوری اسلامی است

شایسته‌سالاری و مردم‌سالاری از اصول جمهوری اسلامی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دو اصل شایسته سالاری و مردم سالاری مبتنی بر دین از اصول جمهوری اسلامی است که می‌تواند راه را برای انتخاب بهترین‌ها در راستای تحقق اهداف بلند نظام اسلامی هموار کند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسن ابوترابی فرد که در همایش آینده پژوهی تحولات جهان اسلام، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جمهوری اسلامی ایران در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سخن می‌گفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد بالنده پیوند دین و سیاست و تعریف مردم‌سالاری دینی و تجربه ارزشمند چرخش نخبگان در مدیریت سیاسی از جایگاه رفیعی در منطقه برخوردار است و جریانات تکفیری و تروریسم با نام اسلام به روایت مقام معظم رهبری تلاشی مذبوحانه از سوی نظام سلطه است تا در جهت بدنام کردن اندیشه بالنده اسلامی و چالش اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه و زیاده‌خواهان آنان بر همین مبنا است و جریان تکفیری و تروریستی به عنوان بازوان نظام سلطه در جهان و منطقه نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: در کنار اصل محوری شایسته سالاری که پویایی هر سازمانی را در مسیر رسیدن به اهداف خود تبیین می‌کند برتری یک نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی رسیدن به عدالت است و توجه به شایسته‌سالاری در مسیر رسیدن به این عدالت صاحبان نظر و علم را در نظام اسلامی همراهی می‌کند و بستر تحقق شعارهای بلند و اهداف والا را آماده می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شایسته سالاری و جمهوریت مبتنی بر دین ابزاری است برای تحقق عدالت در جامعه اسلامی و پرداختن به این مهم و ترسیم صحیح آن بر اساس آموزه‌های اسلامی می‌تواند راه را برای گسترش عدالت در پرتو اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی هموار کند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم توجه همه‌جانبه به آموزه‌های دینی، گفت: توصیه من به اهالی نظام دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی، توجه به شایسته سالاری و انتخاب درست انسان‌های آراسته به تقوا و تدبیر است. انسان‌های معتقدی که حقیقت والای عدالت برای پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی ایران را در پیش روی خود دارند.

انتهای پیام

کد N628995

وبگردی