آفتاب

رییس جمهور: تحریم ها را از پیش پای مردم ایران برمی داریم

رییس جمهور: تحریم ها را از پیش پای مردم ایران برمی داریم

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری تاکید کرد: ما زنجیر غلط ظالمانه تحریم را پاره می کنیم و این تحریم ها را از پیش پای ملت ایران برمی داریم.

به گزارش ایرنا، رییس شورای عالی امنیت ملی امروز(دوشنبه) در سخنانی در پنجاه و چهارمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، افزود: ممکن است یک عده هم از برداشتن تحریم ها خوششان نیاید، این تعداد کم هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند و نمی خواهند که آب صاف شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: اکثریت قاطع ملت ، فرهیختگان ، دانشگاهیان ، علما ، بزرگان ، رهبری و همه ما به دنبال این هستیم که تحریم ها رفع شود.

روحانی با بیان این که دنیا نیز چاره ای جز این ندارد که پای میز تعامل با جمهوری اسلامی ایران بنشیند، گفت: آنها راه دیگری ندارند چرا که راه های دیگر اشتباه است؛ این راه ها را قبلا تجربه کرده اند و اگر بخواهند دوباره تجربه کنند ضرر بیشتری می کنند.

وی با تاکید بر فعالیت صلح آمیز ، قانونی و شفاف هسته ای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما با دنیا مذاکره منطقی و حساب شده می کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: روزی کل مذاکرات ما پخش خواهد شد، مردم و دنیا خواهند دید که مذاکره کنندگان ایران با چه سختی و تلاش مذاکره کردند چرا که این مذاکرات بسیار پیچیده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان این که به مذاکره کنندگان خود 100 درصد اعتماد فنی ، علمی و حقوقی دارم ، یادآور شد: آنها کارکشته هستند؛ مردم هم اعتماد داشته باشند ، راه ما درست است و این راه را پیش خواهیم برد که اگر هرچه زودتر پیش رود بهتر خواهد بود اما باید حواسمان جمع باشد.

روحانی ادامه داد: سنگی را 12 سال توی چاهی انداختند که برخی می گویند آن را زود درآورید و برخی نیز می گویند آن را رها کنید. ما هم طناب و هم زور داریم و هم راه این کار را بلدیم.

رییس جمهوری خطاب به مسوولان بانک مرکزی و بانک های سراسر کشور گفت: مردم به حقوق حقه خود دست پیدا خواهند کرد و شما نیز خود را برای تعامل با دنیا آماده کنید. بدانید در آینده نزدیک سرمایه گذاران فراوانی به کشور ما وارد می شوند.

رییس جمهوری گفت: امیدواریم که بانک ها بتوانند در زمینه های مختلف کشاورزی ، صنعت ، معدن و خدمات وارد عمل شوند.

 

2929

کد N628929

وبگردی