آفتاب

مراکش امروز میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با تروریسم است

مراکش امروز میزبان نشست بین‌المللی مبارزه با تروریسم است

نشست جهانی مبارزه با تروریسم با مشارکت 40 کشور و 140 کارشناس و دیپلمات امروز (دوشنبه) در مراکش مساله تروریست‌های خارجی را که به گروه‌های تروریستی می‌پیوندند، مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، بنابر گزارش‌ها برگزاری نشست مبارزه با تروریسم در مراکش هیچ ارتباطی به گروه‌ تروریستی داعش و ائتلافی که علیه آن می‌جنگد، ندارد.

دکتر تاج الدین حسینی، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه محمد پنجم مراکش اعلام کرد: برگزاری این همایش به منظور بررسی طرحی است که حدود چهار سال پیش از سوی آمریکا و ترکیه مطرح شد و بیش از 30 کشور از جمله مراکش با آن همراه شدند و هدف از آن تلاش جامعه جهانی برای مبارزه با تروریسم است جانشین وزیر خارجه مراکش و دیپلمات هلندی نیز ریاست آن را برعهده دارند.

تاج الدین حسینی تاکید کرد که هدف از برگزاری این نشست بررسی تروریست‌های خارجی است که به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند و این نشست با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی موجود در خاورمیانه ارتباط مستقیم ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: برگزاری این نشست آن هم با ریاست مراکش و هلند نشان دهنده یک نوع همکاری بین‌المللی در این خصوص است و علاوه بر آن‌ها حدود 30 کشور دیگر نیز به منظور افزایش تلاش‌ها برای ارائه پیشنهادهای سازنده برای مقابله با تروریسم حضور دارند.

منابع اعلام کردند که این همایش با مشارکت تیم کاری منطقه‌ای، مسائل مهمی از جمله منطقه ساحل، آسیا و شاخ آفریقا و همچنین مسائل پرداخت جزیه، عدم تسامح، حاکمیت قانون، بازداشت‌ها و مبارزه با افراطی‌گری‌ و تروریست‌های خارجی را مورد برسی قرار خواهد داد.

تاج الدین حسینی در پایان اعلام کرد که کنگره مراکش مسئول اتخاذ تدابیر قاطعانه در خصوص ممانعت از پیوستن افراد به گروه‌های تروریستی به ویژه در سوریه و عراق نیست و تصمیم گیری و اتخاذ اقدامات اجرایی در این خصوص برعهده کشورهای ذی‌ربط است که باید با اقدامات لازم از پیوستن شهروندان خود به این گروه‌های تروریستی جلوگیری کنند.

انتهای پیام

کد N628865

وبگردی