آفتاب
سخنگوی خانه مطبوعات کشور اعلام کرد

سال گذشته 2000 خبر در حوزه وقف تولید شد

سال گذشته 2000 خبر در حوزه وقف تولید شد

به گفته سخنگوی خانه مطبوعات کشور در یک سال گذشته 2000 خبر در حوزه وقف در رسانه‌های کشور تولید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، فریدون معتمدیان در سومین همایش وقف و رسانه و چشم‌انداز فرارو که در کرمانشاه برگزار شد، برگزاری چنین همایش‌هایی را در جهت همسو کردن پتانسیل‌های رسانه‌ای مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در شناخت هرچه بهتر این سنت حسنه در جامعه داشته باشد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ترغیب افراد به سوی این سنت حسنه، افزود: وقف تنها مربوط به اسلام نیست و در همه جوامع و حتی در جوامع غربی نیز دیده می‌شود، تا آنجا که نمونه‌های وقف را می‌توان در دانشگاه‌های بزرگ و یا کارخانجات مطرح دنیا دید.

مدیرعامل خانه مطبوعات کرمانشاه وقف را اثری ماندگار دانست که اثر و ثواب آن ماندگار است و تا همیشه و در دنیای دیگر نیز برکاتش شامل حال فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود از سال گذشته تاکنون 2000 خبر در حوزه وقف در رسانه‌ها تولید شده است، گفت: این خبرها در 75 هزار رسانه مکتوب، خبرگزاری و سایت درج شده است.

معتمدیان با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود از سال 88 تاکنون میزان پرداختن به وقف در کشور 10 برابر افزایش یافته است، بر اثرگذاری رسانه‌ها در راستای ترغیب افراد به این سنت حسنه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکیدات زیادی به پرداختن به این سنت حسنه دارد، گفت: در 87 آیه قرآن کریم به موضوعات وقف و خیرات، باقیات الصالحات و... اشاره شده که همه اینها نشان از جایگاه وقف دارد.

به گفته معتمدیان به ازای هر 72 آیه یک آیه در مورد وقف، خیرات و... آمده است و این نشان از جایگاه وقف دارد.

انتهای پیام

کد N628840

وبگردی