آفتاب

تاکید حزب‌الله بر آمادگی کامل برای مذاکره و هشدار درباره دزدیدن نفت لبنان توسط اسرائیل

تاکید حزب‌الله بر آمادگی کامل برای مذاکره و هشدار درباره دزدیدن نفت لبنان توسط اسرائیل

در حالی که گزارشات حاکی از عدم وجود موانع بر سر مذاکرات میان حزب الله و جریان المستقبل لبنان است و امید می‌رود که این مذاکرات پیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود، یکی از رهبران حزب الله بر آمادگی کامل این حزب جهت رسیدن به تفاهم با تمامی گروه‌های لبنانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مسئولان حزب الله و جریان المستقبل منتظر بازگشت نادر حریری، مدیر دفتر سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان از آمریکا هستند تا مذاکرات خود را آغاز کنند و در حال حاضر هیچ گونه مانعی بر سر مذاکرات وجود ندارد و امید می‌رود که مذاکرات بیش از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

در همین راستا محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در لبنان بر آمادگی حزب الله جهت رسیدن به تفاهم با تمامی طرف‌ها و برخورد واقع گرایانه با مسائل و اوضاع تاکید کرد و گفت: ما باب مذاکره و دیدار را باز می‌کنیم اما براساس مواضع و جایگاه خود و منافع کشور دست به چنین اقدامی می‌زنیم.

رعد تاکید کرد: ما براساس منطق درست با دیگران مذاکره می‌کنیم و افرادی تعصبی نیستیم. منطق، عقل و حقیقت را در نظر می‌گیریم و به خود و مردم کشورمان اطمینان داریم.

وی افزود: زمانی که در مقابل اسرائیل ایستادیم بیشتر مردم مبارزان مقاومت را دیوانه دانستند اما به آن‌ها ثابت شد که اعضای مقاومت عاقل و دانا هستند. زمانی که در مقابل تروریسم تکفیری ایستادیم گفتند لبنان را وارد بحران می‌کنیم اما آن‌ها نفهمیدند که اگر مداخله ما نبود الان مجبور بودیم با تروریست‌ها در بیروت بجنگیم.

رعد خاطرنشان کرد: ما همواره مراقب خطرات طرح صهیونیسم و تروریسم تکفیری هستیم چرا که خطر دشمن صهیونیستی و تروریسم تکفیری را به وضوح احساس می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که اخیرا قانع شده‌اند داعش بخشی از تروریسم است، این اقدام آن‌ها صوری است چرا که کسی با این گروه با سهل انگاری برخورد می‌کند هنوز درک نکرده که داعش بخشی از تروریسم و خطری جدی است.

در همین راستا نبیل دو فریج یکی از مسئولان المستقبل اعلام کرد: امکان ندارد مذاکرات نتیجه‌ای در خصوص پرونده ریاست جمهوری داشته باشد چرا که بازگشت به هم پیمانان مسیحی مساله‌ای ضروری است.

اما منابعی در جریان المستقبل به مثبت بودن مذاکرات اشاره و اعلام کردند که سعد حریری در حال برنامه‌ریزی برای سفر به لبنان پیش از پایان سال جاری میلادی است. این در حالی است که سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه در سفری رسمی برای دیدار با مسئولان عربستانی به عربستان رفت.

در همین راستا نواف الموسوی، یکی از مسئولان حزب الله لبنان نسبت به سرقت ثروت‌های نفتی لبنان از سوی اسرائیل هشدار داد و خواهان سرعت بخشیدن به استخراج نفت و دفاع از این ثروت کشور شد.

وی تاکید کرد: اسرائیل تلاش می‌کند تا به نفت در 860 کیلومتری منطقه اصلی اقتصادی در لبنان دست یابد و هفت سال پیش استخراج نفت را آغاز کرده و این به معنای این است که هفت سال از ما جلوتر است. برای همین باید هر چه سریع‌تر دست به استخراج نفت بزنیم.

انتهای پیام

کد N628789

وبگردی